آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

آموزش کامل رول Range DPS

 

آموزش کامل رول Range DPS در بازی wow

DPS رایج‌ترین رول در بازی wow می‌باشد و هر کلاسی می‌تواند در این رول ایفای نقش کند. در این بازی ۲ نمونه DPS وجود دارد:

Range DPS: به کلاس هایی که از دور دشمنان را مورد حمله قرار می‌دهد.

Melee DPS: به کلاس‌هایی که باید به دشمن نزدیک شوند تا بتوانند به آنها آسیب برسانند.

به عنوان یک بازیکن wow باید آشنایی مناسبی با وظایف دیگر رول‌های این بازی داشته باشید:

معرفی و آموزش کامل رول تانک (Tank)

معرفی و آموزش کامل رول هیلر (Healer)

مسئولیت‌های پایه‌ای که Range DPS ها باید رعایت کنند

شما به عنوان یک Range DPS باید نکاتی که در زیر گفته می‌شود را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در درگیری‌ها عمل کنید:

تمام فکر و ذکرتان باید دمیج زدن به دشمن باشد و باید به بهترین شکل ممکن از اسپل‌های خود استفاده کنید تا حداکثر آسیب را به دشمنان وارد کنید.

در مکان مناسبی بایستید تا بتوانید دشمنان خود را به سادگی مورد اسابت اسپل‌های خود قرار دهید.

تا جایی که می‌توانید در کنار دیگر بازیکنان قرار نگیرید مگر اینکه لازم باشد.

ابتدا دشمنانی را که اولویت بیشتری نسبت به دیگر دشمنان دارند را مورد حمله قرار دهید. این کار باعث کاهش فشار در درگیری با دشمنان می‌شود.

چگونه DPS بازی کنم؟

-تحقیق درباره کلاس مورد نظر

بر خلاف گذشته، امروزه هیچ رازی برای وارد کردن آسیب شدید به دشمنان وجود ندارد. اگر می‌خواهید با یک کلاس خاص DPS را یاد بگیرید، باید به تحقیق درباره کلاس مورد نظر در وبسایت‌ها بپردازید. خواندن مطالب مقدماتی و ساده، بهترین راه برای شروع یادگیری هر رولی‌ است.

زمانی که نکات و مطالب پایه را یاد گرفتید، تنها کاری که باید انجام دهید بازی کردن و یاد گرفتن با کسب تجربه می‌باشد. هیچ راهی بهتر از بازی کردن برای افزایش مهارت خود وجود ندارد.

-کارهایی که یک DPS باید در بازی انجام دهد

DPS ها معمولا مسئولیت کمتری نسبت به تانک و هیلر دارند ولی اگر شما نتوانید به خوبی از پس رول DPS برآیید، هیلر و تانک را به دردسر می‌اندازید و ممکن است گروه در درگیری شکست بخورد یا به اصطلاح Wipe شود.

اگر شما یک Range DPS هستید باید کارهای زیر را انجام دهید:

در AoE های دشمن قرار نگیرید (اسپل‌هایی که بر روی زمین انداخته می‌شود و باعث آسیب دیدن شخصی که در آن قرار دارد می‌شود) – ممکن است شما بارها این جمله را شنیده باشید و مقداری در این AoE ها قرار گرفته باشید ولی هرگز اینکار را انجام ندهید؛ چرا؟ چون ممکن است بمیرید و منجربه Wipe شدن گروه شوید و یا حتی اگر نمیرید، هیلر به زحمت می‌افتد تا به شما هیل دهد و همین باعث می‌شود تانک به خطر بیفتد و مانای هیلر سریعتر تمام شود.

 

دشمنان را برای کشتن به خوبی اولویت بندی کنید – همه‌ی Raid و Dungeon های بازی شامل دشمنان اضافی (که به آنها adds می‌‎گویند) هستند که در محوطه آن محل قرار دارند که آنها اولویت کشتنشان از Boss بیشتر است. در این بین add هایی وجود دارند که بسیار خطرناک هستند و باید قبل از دیگر add ها کشته شوند که شما باید با خواندن تاکتیک هر Dungeon یا Raid، آن add ها را شناسایی کنید.

در کنار Healer بایستید – این نکته بر خلاف نکته‌ایست که در ابتدای مطلب گفته‌ایم. بیشتر هیلرها اسپل‌هایی دارند که با انداختن آنها روی زمین باعث می‌شود هر شخصی در آن قرار گیرد هیل شود. اگر شما یکی از اینگونه اسپل‌ها را کنار خود و بر روی زمین دیدید، سریع به داخل آن بروید. همچنین در بعضی از Dungeon ها محدوده‌هایی وجود دارند یا در حین درگیری ایجاد می‌شوند که شما برای کسب کردن مزایای این محدوده‌ها باید به درون آنها بروید.

بعد از تانک اقدام به DPS کنید – این را در ذهن خود هک کنید که شما تانک نیستید. اجازه دهید تانک ابتدا اقدام به کشیدن add یا boss کند سپس شما حمله کنید زیرا شما باعث می‌شوید که add مورد نظر از دسترس تانک خارج شود و شما را مورد حمله قرار دهد. به طور کلی سعی کنید add ای را مورد حمله قرار دهید که در نزدیکی تانک قرار دارد.

بیشترین آسیب ممکن را به دشمنان وارد کنید – این را در نظر داشته باشید که شما برای آسیب رساندن به دشمنان فرا خوانده شده‌اید پس باید اینکار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. حتی اگر شما همه‌ی تاکتیک‌ها را به درستی اجرا کنید، Boss ها باید در مدت زمان معقولی کشته شوند که شما باید به بهترین شکل ممکن از اسپل‌های خود برای تحقق این امر استفاده کنید.

چه کلاسی را باید انتخاب کنم؟

بعضی از بازیکنان هستند که می‌گویند فلان کلاس به درد نمی‌خورد یا فلان کلاس بهتر از بقیه است که هیچ‌کدام از این حرف‌ها درست نیستند. بهترین معیار برای انتخاب کلاس علاقه شما به سبک آن کلاس است. هر کلاس ویژگی‌های خاص خود را دارد و همین تنوع باعث می‌شود شما حداقل به یکی از این کلاس‌ها علاقه‌مند شوید.

در پایین به بررسی کلیه‌ی کلاس‌های Range DPS می‌پردازیم.

 

دروید Druid

این کلاس همه فن حریف است یعنی می‌تواند به هر رولی که شما میل داشته باشید تبدیل شود. زمانی که شما رول Range DPS را انتخاب می‌کنید و پس از مدتی این رول برای شما کسل کننده می‌شود، می‌‌توانید به هر کدام از رول‌های Melee DPS، Healer و Tank تغییر رول بدهید و سبک جدیدی را شروع کنید.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب این کلاس این است که می‌تواند خود را در یک لحظه به پرنده تبدیل کند و بدون معطلی برای احضار مونت حرکت کند. همچنین زمانی که پرنده هستید، اگر در آب بروید تبدیل به فرم آبزی می‌شوید که همین امر منجربه افزایش سرعت این کلاس در آب و ماندن به مدت زمان نامحدود در آب می‌شود. همین ویژگی‌ها باعث شده که Multibox ها این کلاس را برای فارم کردن انتخاب کنند.

 

هانتر Hunter

هانتر یک کلاس خاص و منحصر بفرد در بازی wow است. این کلاس بر خلاف دیگر کلاس‌ها از Magic یا جادوها استفاده نمی‌کند و به جای آن از Gun یا Bow و به شکل Physical به دشمن آسیب می‌رساند. هانتر می‌تواند دشمنان را دسپل کند، همچنین با قرار دادن تله‌هایی (Trap) بر روی زمین سرعت دشمن را کند کند یا به دشمن آسیب برساند و یا دشمن را قفل کند. این کلاس یک حیوان به همراه خود دارد که در درگیری‌ها به دشمن حمله می‌کند و شما می‌توانید این حیوان را کنترل کنید یا تغییر دهید. همچنین می‌توانید حیوان‌های موجود در بازی را رام کرده و تحت کنترل خود درآورید.

 

میج Mage

میج کلاسی است که از جادوها برای آسیب رساندن به دشمن استفاده می‌کند. این کلاس می‌تواند در ۳ سبک Acane, Fire و Frost ظاهر شود که همه‌ی این سبک‌ها به صورت Range DPS هستند بدین معنی که شما با انتخاب این کلاس فقط می‌توانید در رول Range DPS اقدام به بازی کنید.

با استفاده از این کلاس می‌توانید در هر مکانی که هستید، یک پرتال Portal به هر کدام از شهرهای بازی که بخواهید ایجاد کنید و به راحتی به شهر مورد نظر بروید. همچنین این کلاس یک اسپل دارد که برای شما Food ایجاد می‌کند تا بعد از درگیری ها با خوردن این Food ها، هیل و مانای خود را پر کنید.

 

پریست Priest

این کلاس شامل ۳ سبک بازی‌ است که دوتای آنها به نام‌های Discipline و Holy در رول Healer می‌توانند ایفای نقش کنند و یک سبک دیگر به نام Shadow که به صورت Range DPS است را دارا می‌باشد. پریست می‌تواند زمانی که یارانش کشته شده‌اند و درگیری اتمام یافته، همه را با هم زنده کند که به این قدرت Mass Resurrection گفته می‌شود. همچنین اسپیلی دارد که می‌تواند همه‌ی گروه را در یک لحظه دیسپل کند که به این اسپل Mass Dispel گفته می‌شود. این کلاس را بیشتر با عنوان هیلر می‌شناسند تا دمیج.

 

شَمَن Shaman

شمن یک کلاس ترکیبی شامل تخصص SpellCasting از راه دور (Range DPS)، نزدیک زن (Melee DPS) یا هیلر است. بدین ترتیب کلاس Shaman یک کلاس ترکیبی‌است که می‌توانید در رول‌های مختلف به بازی بپردازید. این کلاس از توتم‌هایی استفاده می‌کند که باعث کسب کردن قدرت‌های متنوع، دادن هیل به یاران خود و آسیب به دشمنانی که از نوع شمن هستند استفاده می‌کند.

 

وارلاک Warlock

این کلاس شامل ۳ سبک می‌باشد که هر ۳ در رول Range DPS ایفای نقش می‌کنند. بسیاری از اسپل‌های وارلاک به صورت CC (اسپل‌هایی که برای اجرا شدن نیاز به زمان لازم دارند) و  قابلیت ضربه زدن به دشمنان از راه دور هستند.

وارلاک تعامل زیادی با سلامتی خود از جمله تبدیل سلامتی یا Health خود به Mana، کشتن مینیون خود برای افزایش سطح سلامتی هیرو، کسب قدرت بیشتر با دادن مقداری Health، جذب هیل دشمن به خود، زنده کردن یار خود پس از مرگ با استفاده از اسپل Soulstone و …  را دارد.

 

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها