آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

آموزش شغل Jewelcrafting

 

این شغل پردرآمدترین شغل بازی است، جواهر سازها می توانند به وسیله ی حرفه ی Prospect که می آموزند، از سنگ معدن های مختلف، جواهر های مرغوب به دستبیاورند.

جواهر سازها به وسیله ی این جواهرات مرغوب، میتوانند Socket بسازند تا به آیتمهای خود و دیگر بازیکنان قابلیت های زیادی اضافه کنند.

اصولا این Socket ها بر اساس رنگ طبقه بندی می شوند، سوکت ها بر اساس رنگ به سه دسته ی(زرد، قرمز و آبی) تقسیم می شوند.
هر آیتم ممکن است قابلیت قرار گرفتن یکیا چند رنگ از سوکت ها بر روی خود داشته باشد.
بنابراین این سنگ های گران بها می بایست در سوکت های هم رنگ خود قرار گیرند تا قابلیت اصلی خود را داشته باشند. 
اما جواهرساز مختار است هر سوکتی را با هر رنگی بر روی آیتم قرار دهد و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد اما برخی آیتم ها برای سوکت های هم رنگ با سوکت خواسته شده از آیتم قابلیت هایی به بازیکن می دهد که در صورت همرنگ قرار ندادن سوکت ها این قابلیت از بین می رود.
سوکت ها قابل جدا شدن از آیتم ها نیستند اما میتوان سوکت دیگری بر روی سوکت قدیمی قرار داد که سوکت قبلی را از بین خواهد برد.
نکته: ما در پستی جداگانه کوئست های شغل Jewelcrafting رو توضیح دادیم.
.
.
.
.
.
.
جواهر ساز برای ساختن سنگ ها و سوکت ها حتما نیاز به Jeweler’s Kit دارد، که میتواند از فروشنده ها خریداری کند.

برای تراشیدن برخی از سنگ ها و ساختن برخی ابزار در Skill های بالاتر از 300 در مواقعی به Simple Grinder نیاز است زدن این شغل برای یادگیری این شغل که در پچ The Burning Crusade به بازی اضافه شده، فقط میتوانید به شهرهای اضافه شده در پچ TBC مراجعه کنید.

Alliance ها باید به Exodar و Horde ها باید Silvermoon بروند تا حرفه ی جواهرسازی را بیاموزند.

این ها تنها مکان هایی هستند که شما میتوانید در Azeroth برای آموختن این شغل به آنها مراجعه کنید طبق معمول میتوانید در این دو شهر از گارد ها مکان Jewelcrafting Trainer را جویا شوید توجه داشته باشید فقط آیتم هایی که از Outland به دست می آید قابلیت اضافه شدن سوکت را دارند.

بنابراین شما بعد از رسیدن Skill به 300 حرفه ی تراشیدن سوکت را می آموزید.برای آموختن این حرفه در Outland و برای Skill بالاتر از 300 به Hellfire Peninsula مراجعه کنید.

  • Alliance ها برای خریداری دستور العمل های ساختن سوکت ها به Tatiana در Honor Hold مراجعه کنند
  • Horde ها برای خریداری دستور العمل های ساختن سوکت ها به Kalaen در Thrallmar مراجعه کنند تمامی دستورالعمل های ساختن و تراشیدن سوکت ها از Reputation قشر های بازی بهدست می آید اما برخی از دستورالعمل ها نیز موجود است که از Unit های Outland به دست می آید.

 

نکته: بهترین نوع سوکت ها از Reputation منطقه ی Shattered Sun Offensive به دست می آید که برای بدست آوردن سنگ مورد نیازبرای تراشیدن این نوع سوکت ها می بایست موجودات Black Temple را بکشید وسنگ ها را از این موجودات به دست آورید.

این سنگ ها به قیمت 15 عدد Badge Of Justice نیز توسط فروشنده ی Shattered Sun در Shattrath City فروخته میشود.

لازم به ذکر است جواهرساز میتواند سوکت هایی بسازد که قابلیت های بهتری نسبت به سنگ های Black Temple دارد اما Soulbound است بنابراین این سوکت ها فقط برای خود جواهر ساز قابل استفاده است.

 

مهارت های خاص:

تنها مهارت خاص این شغلهمان Prospect کردن سنگ معدن هاست اصولا جواهر های Outland به سه درجهت قسیم بندی می شوند.

  1. نوع درجه 1: همان جواهر هایی هستند که از Black Temple یا با قیمت 15 عدد Badge Of Justice به دست می آید که معمولا برای آیتم ها از ایننوع جواهر برای ساخت سوکت استفاده می شود.
  2. جواهرهای درجه ی دوم و سوم: در Outland از Prospect کردن سنگ های Adamantite Ore یا Fel Iron Ore به دست می آید.

از هر 5 عدد سنگ معدن احتمال به دست آوردن جواهر وجود دارد، بدین ترتیب که هر 5 عدد Fel Iron Ore با احتمال 17% جواهر درجه 3 و با احتمال 1.1 %جواهر درجه دوم خواهد داد هر 5 عدد Adamantite Ore هم با احتمال 19%جواهر درجه 3، و با احتمال 3% جواهر درجه 2 خواهد داد.

جواهر سازها معمولا آیتم های خود را با سوکت هایی قوی می کنند که از جواهر های درجه 2ساخته می شود.

 

سوکت کردن آیتم: در کل 8 رنگ یا نوع مختلف سوکت موجود است:

  1. https://wowdb.ir/static/images/wow/icons/large/inv_jewelcrafting_gem_37.jpg قرمز
  2. https://wowdb.ir/static/images/wow/icons/large/inv_jewelcrafting_gem_39.jpg نارنجی
  3. https://wowdb.ir/static/images/wow/icons/large/inv_jewelcrafting_gem_38.jpg زرد
  4. https://wowdb.ir/static/images/wow/icons/large/inv_jewelcrafting_gem_41.jpg سبز
  5. https://wowdb.ir/static/images/wow/icons/large/inv_jewelcrafting_gem_42.jpg آبی
  6. https://wowdb.ir/static/images/wow/icons/large/inv_jewelcrafting_gem_40.jpg بنفش
  7. https://wowdb.ir/static/images/wow/icons/large/inv_misc_gem_pearl_12.jpg پریسماتیک
  8. https://wowdb.ir/static/images/wow/icons/large/inv_jewelcrafting_shadowspirit_02.jpg متا

نکته: به غیر از متا سوکت ها، تمامی سوکت های دیگر قابلیت جا خوردن در هر رنگی رو دارند.

نکته: یکی کردن رنگ جواهر با سوکت این امکان را به شما میدهد تا ازقابلیت های اضافه ای که در آیتم مشخص است استفاده کنید Socket Bonus.

نکته: سوکت رنگ های اصلی (زرد، آبی، قرمز) فقط در سوکت رنگ خود جفت خواهد شد سوکت های رنگ های فرعی (سبز، نارنجی، بنفش) قابلیت جا خوردن در دو سوکت رادارند که با ترکیب آن دو رنگ به دست می آیند به عنوان مثال رنگ نارنجی ازترکیب رنگ های زرد و قرمز به دست می آید، بنابراین در سوکت های زرد و قرمزجا می خورد.

نکته: سوکت نوع پریسماتیک که متشکل از Void Sphere وPrismatic Sphere است، در همه رنگ سوکتی به جز متا جا میخورد و Socket Bonus نیز اضافه می کند پریسماتیک سوکت ها به مقدار Resistance تمام Magic ها اضافه می کنند.

نکته: سوکت های رنگ اصلی فقط یک نوع قابلیت را افزایش می دهند. مثلا فقط Stamina

نکته: سوکت های رنگ فرعی 2 نوع قابلیت بازیکن را افزایش میدهند اما به مقدار نصف رنگ اصلی.

به عنوان مثال سوکت رنگ آبی موجود است کهفقط مقدار 15i Stamina به بازیکن می دهد، سوکت بنفش رنگی موجود است که 7i Stamina و 5i Strength به بازیکن می دهد.متا سوکت ها فقط در سوکت هایخود متا جا می خورند، که فقط در آیتم های Head مرحله های بسیار بالا مشاهده می شود.

نکته: سنگ های مخصوص برای تراشیدن متا سوکت ها را Alchemy کارها از Transmute کردن چندین سنگ و Primal بدست می آورند، متا سوکت ها برایارائه دادن کامل قدرت خود به مقدار های مشخص از سوکت های رنگی احتیاجدارند.

بنابراین ممکن است برای رفع کردن احتیاج متا سوکت آیتم خود، ازبرخی Socket Bonus ها بگذرید و رنگ های مورد نیاز را به آیتم ها جا بزنید.

نکته: برای بدست آوردن جواهرهای درجه 1 میتوانید به Black Temple ، Sunwell Plateau یا Mount Hyjal بروید.

موجودات Black Temple و Sunwell Plateau و همچنین Mining کردن Ancient Gem Vein در Mount Hyjal طریقه ی بدست آوردن این نوع جواهرات هستند برای بدست آوردن جواهر از Mount Hyjal با Mining ، لازم است که یکی از Encampment ها پاسازی شود یعنی کشتن تمامی موجودات از جمله دو Boss در مسیر.

نکته: بسیاری از دستورالعمل های تراشیدن جواهرهای درجه 1 از Reputation قشر های Shattered Sun Offensive و Scale of the Sands بدست می آید.

در صفحه ی مخصوص ساخت جواهر ها، سوکت ها بر اساس رنگ، متا و دیگر سوکت ها دسته بندی شده اند، بنابراین پیدا کردن سوکت های مورد نیاز با رنگ یا نوع خاص آسان تر است از Prospecting حداقل یک جواهر حتما بدست می آید.

 

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ferrari
ferrari
1 سال قبل

سلام و درود بر شما
قربان من شغل رو مکس کردم اما نمیتونم تیتانیوم اور رو پروسس کنم ؟ چرا ؟
ممنونم

ferrari
ferrari
پاسخ به  Admin
1 سال قبل

خیلی ممنونم ازتون که جواب میدید . فقط من نمیتونم Titanium Ore رو Prospecting کنم ، من دو بار سوالو پرسیدم اما نتونستم منظورمو برسونم . من در پچ 3.4.0 کلاسیک لیچ کینگ هستم . و همه سنگ ها رو Prospecting میکنم اما تیتانیوم اور رو نمیتونم ، یعنی باید پچ جدید بیاد بشه یا کوئست داره یا چیزی باید بخرم برای شغل جواهر و سکوت سازیم ؟
ممنونم

ferrari
ferrari
1 سال قبل

سلام وقت بخیر . ببخشید من در حال بازی کردن نسخه 3.4.0 کلاسیک لیچ کینگ هستم و جولکرفتینگم 450 هست اما نمیتونم تیتانیوم اور را پروسس کنم ، چرا ؟ بعد سوکت بنفش یعنی اپیک فقط برای خودم میسازه و نمیتونم برای دیگران بسازم باید چیکار کنم ؟
ممنون

hesam
hesam
1 سال قبل

سلام این ایتم [Fire Prism] کول دانش خیلی زیاده راهی نیست بشه ریست کرد زود به زود بسازیمش ؟