آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

هر انچه به عنوان تانک باید بدانید !

 

هر انچه به عنوان تانک باید بدانید ! و به طور خلاصه آموزش کامل رول تانک (Tank) در بازی wow

آیا گروه شما نیاز به یک تانک دارد؟ آیا می‌خواهید کنترل کل یک Dungeon را به دست بگیرید؟ آیا می‌خواهید یک رول (Role) جدید که نیاز به تصمیمات مهم و هدایت تیم دارد را انتخاب کنید؟ آیا می‌خواهید که سریعتر به Dungeon ها رفته و معطل در سف ایستادن نباشید؟ اگر اینطور است باید رول تانک را امتحان کنید.

اگر تازه می‌خواهید بازی wow را شروع کنید، بهتر است پست آموزش مقدماتی بازی World of Warcraft را مطالعه کنید.

با نکاتی که در پایین گفته می‌شود، می‌توانید به بهترین شکل ممکن کنترل گروه و Dungeon را بدست بگیرید.

انتخاب دشمنان برای حمله توسط تانک

تعدادی از دشمنان موجود در Dungeon

شما به عنوان تانک گروه باید انتخاب کنید که چه دسته‌ای از دشمنان را ابتدا باید بزنید. بقیه‌ی بازیکنان منتظر شما می‌مانند که شما دسته مناسب برای کشیدن را انتخاب کنید (البته بازیکنانی وجود دارند که دسته‌ها را بدون اینکه تانک باشند، Pull می‌کنند). اولین کاری که باید بعد از Pull کردن (زدن دشمنان و کشیدن آنها سمت خود) انجام دهید استفاده از اسپل‌های AoE می‌باشد تا دشمنان به شما حمله‌ور شوند. توجه داشته باشید که نباید اجازه دهید دشمنان به هم‌گروهی های شما ضربه بزنند.

توجه: اولویت دشمنان حمله به تانکی‌ است که آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد اما اگر ضربات زیاد و شدیدی از جانب دیگر بازیکنان به آنها وارد شود، تانک را رها کرده و به سمت آن بازیکن می‌روند که در اینجا تانک باید به آن دشمن حملات سنگینی وارد کند تا مجددا تانک را مورد هدف قرار دهند.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که Dodge و Parry فقط از سمت روبرو قابل استفاده است و در صورتی که دشمن از پشت به شما حمله کند، این دو ویژگی شما بی‌اثر می‌شود. پس باید همیشه رو به دشمن باشید.

 

قوی کردن خود، زمانی که دشمن به شما حمله می‌کند

به عنوان تانک، زمانی که دشمنان به شما حمله می‌کنند باید از اسپل‌های دفاعی استفاده کنید تا قوی‌تر شده و از کشته شدن خود جلوگیری کنید. اسپل‌های دفاعی هر کلاس با کلاسی دیگر متفاوت است اما در کل بعضی از آن‌ها Dodge و Parry شما را افزایش می‌دهند، بعضی دیگر به شما Heal می‌دهند و بعضی هم Armor و غیره می‌دهند. هر تانکی یک اسپل دفاعی با کولدان (Cooldown) پایین دارد که باید در هنگام کشیدن هر دسته، از آن استفاده کند.

کنترل کردن دشمنان توسط تانک

دشمنان به ندرت آنطور که تانک می‌خواهد رفتار می‌کنند، اما به عنوان یک تانک شما باید آنطور که می‌خواهید، کنترل آنها را بدست بگیرید.

به عنوان تانک باید دسته های کوچکی از دشمنان را کشیده و از کشیدن چند دسته به طور همزمان خودداری کنید (مگر اینکه مطمئن باشید می‌توانید همه‌ی آنها را بزنید).

در زیر تعدادی سناریو وجود دارد که شما با آنها روبرو می‌شوید:

دشمن به شخص دیگری حمله می‌کند: اگر با چنین دشمنی مواجه شدید، لول Taunt خود را روی آن زده و برای نگه داشتن آن، از قوی‌ترین اسپل خود برای ضربه زدن استفاده کنید.

دشمنان دورزن (Range): برای کنترل کردن اینگونه دشمنان باید از اسپل های دورزن (Range) (Range) استفاده کنید. البته بازیکنان نباید دشمن دورزن (Range) را اول از همه مورد هدف قرار دهند مگر اینکه لازم باشد. در نهایت اگر مجبور شدید باید به سمت آن رفته و با اسپل‌های نزدیک‌زن (melee) آنرا مجبور به زدن خود کنید.

گروه های بزرگ: معمولا زمانی که با گروه‌های بزرگ مبارزه می‌کنید، باید همگی یک هدف را بزنند تا دشمنان به دلیل حملات قوی توسط بازیکنان اقدام به رها کردن تانک نکنند. شما به عنوان تانک زمانی که با گروه بزرگ مواجه می‌شوید، باید از اسپل‌های AoE استفاده کنید تا توجه همه‌ دشمنان را به خود جلب کنید. زمانی که همه‌ی آنها به شما حمله می‌کنند، نیاز است که از اسپل های دفاعی قوی خود استفاده کنید.

مکانیک‌های رایج در Dungeon‌ها

به عنوان یک تانک، شما مسئولیت سنگینی بر دوش دارید و باید مراقب بسیاری از رفتارهای دشمنان که در ادامه به رایج‌ترین آن‌ها اشاره شده است باشید.

خواندن تاکتیک Dungeon ها: شما باید تاکتیک‌های هر Dungeon که می‌خواهید بروید را کاملا بلد باشید.

Cleave زدن دشمنان: بعضی از دشمنان زمانی که به شما حمله می‌کنند، اسپلی را می‌زنند که این اسپل باعث می‌شود بازیکنان پشت سر شما نیز آسیب ببینند. در مواجه با چنین دشمنانی باید سر آنها را به سمت دیگری بگیرید تا به گروه شما آسیبی وارد نشود.

حملات قوی باس ها: بعضی باس ها و حتی mob ها (دشمنان معمولی موجود در Dungeon)، اسپل هایی دارند که آسیب بسیار شدیدی به شما وارد می‌کنند. در مواجه با چنین اسپل هایی باید با اسپل های دفاعی خود، خودتان را قوی‌تر کنید.

کنترل کردن Add ها: بعضی باس ها و mob ها، اسپل هایی دارند که باعث ایجاد دشمنان جدید برای شما می‌شوند. شما باید با اسپل های AoE خود، آنها را مورد حمله قرار دهید تا به سمت یارانتان نروند.

افکت های روی زمین: در بعضی مواقع افکت هایی به شکل دایره‌ای روی زمین قرار می‌گیرند که باعث ضربه زدن شدید به اشخاصی که درون آن قرار دارند می‌شود. شما نباید در این افکت‌ها وارد شوید یا اگر در آنها بودید، سریعا خارج شوید (البته بعضی دیگر هم هستند که شما باید وارد آنها شوید که برای اطلاع از آنها بهتر است تاکتیک هر Dungeon را مطالعه کنید).

Enrage: بعضی از باس‌ها زمانی که درگیری طولانی می‌شود، قوی‌تر می‌شوند که تانک باید برای این مواقع، اسپل‌های دفاعی قوی خود را نگه داشته باشد.

Interrupt کردن: تعدادی از دشمنان، شما یا یارانتان را با اسپل‌های قدرتمندی مورد هدف قرار می‌دهند که معمولا زمان اجرای  این اسپل‌ها بیش از ۱ ثانیه طول می‌کشد و قابل خنثی کردن می‌باشند. بیشتر کلاس‌ها، اسپل‌های Interrupt دارند که باعث می‌شود اینگونه اسپل‌ها خنثی شوند (توجه داشته باشید که بعضی از اسپل‌ها مقداری زمان برای اجرا نیاز دارند اما قابل Interrupt کردن نیستند).

 

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها