آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

تاکتیک باس Anub’Rekhan – Naxxramas

 

تاکتیک باس Anub’RekhanNaxxramas

  • چیدمان راید 10 نفره:
در این شرایط باید 2 یا 3 تانک داشته باشید که البته اگه با 2 تا تانک خواسته باشید برید، باید مطلقاً تانک های خوبی باشند و معمولا 2 یا 3 تا هیلر کافی هست و dps ها هم که به صورت melee و RDPS انتخاب میشن، که البته دی پی اس هایی مانند روگ و پالادین که قابلیت استان (stun) دارند انتخاب مناسب تری هستند!

 

  • چیدمان راید 25 نفره:

در این شرایط 2 تا 3 تا تانک خوب، البته 3 تا بهتره چون اگه یک تانک اشتباهی کرد راید wipe نشه و 6 تا 8 تا هیلر میتونه خوب باشه برای این باس.

مواد لازم: منظور آیتم ها و مشخصاتی که حداقل باید بعضی اعضا داشته باشند:

برای تانک ها پیشنهاد میشه که در راید 10 نفره حداقل 25000 تا هیل داشته باشند و برای 25 نفره 32000 یا بیشتر، تانک ها باید دست کم وقتی که باس گروه ملخ ها رو ظاهر میکنه تا وقتی که ملخ ها کشته میشند زنده بمونه!

dps ها هم باید نزدیک 12000 تا 15000 تا هیل داشته باشند و نزدیک به 15000 تا مانا (mana) یا حداقل نزدیک به 15000 مانا داشته باشند، اما برای 25 نفره dps ها و هیلرها باید نزدیک به 14 تا 17 هزار تا هیل داشته باشند و نزدیک به 17 هزار مانا

 

 

https://wikiwow.ir/dl/2023/03/Anub-P1-Version-3-1024x576-1.jpg

 

 

  • باف ها:

طبق معمول باف های استاندارد رو که زدین باید سعی بشه از باف stamina بیشتر استفاده کنین، چون این باف هیل شما رو زیاد میکنه و میتونه در مواقعی که باس Impale میکنه (یک نوع ابیلیتی باس که از زمین نیزه هایی میان بیرون) به کار بیاد چون معمولا هیلرها Heal زیادی ندارن و به راحتی میمیرن!

 

 

  • توانایی های باس:

در حالت نرمال این باس 2200000 هیل داره و در حالت هیرویک سه برابر یعنی 6700000 در 10 نفره باس حدود 3 تا 5 هزار تا میزنه به تانک، اما در 25 نفره در حدود 7 تا 9 هزار تا به تانک میزنه پس عقل حکم میکنه که تانک اصلی حداقل یه چیزی تو مایه های 540 تا Defense داشته باشه.

 

 

Crypt Guard:

  • 10 نفره:

یکی از این گاردها هر چند وقت یک بار شروع میکنه به ظاهر کردن گروه ملخ های مهاجم که نزدیک به 234 هزار تا هیل دارند و از پشت باس شروع به ظاهر شدن می کنند، اونا در حدود 20 ثانیه بعد از این که به باس اتک بدین ظاهر میشن و یک اگرو نرمال دارند و صاحب توانایی هایی به شرح زیر هستند:

  1.  از نزدیک Damage میزنند و این Damage در حدود 2 تا 5 هزارتاست
  2. cleave: دمیچی دسته جمعی و به صورت میلی میزنند که در حدود 110% وارد میکنه و یه هیرو رو که در 20 تا 30 یاردی جلویی گارد باشه رو انتخاب میکنه و بهش یک سم میزنه که حدود 500 دمیج هست.
  3. Acid Spit: هر 2 ثانیه 500 Nature damage به بازیکنان وارد می کنه به مدت 10 ثانیه
  4. Web: در هر بار که باس cleaveمیزنه، شما رو داخل تور میندازه که شعاع 20 تا 30 یاردیست و کسی که داخل تور باشه نمیتونه حرکت کنه
  5. Frenzy: بعد از اینکه باس Web زد، وقتی یکی از اونها هیلش نصف میشه دیوانه میشه و 60 درصد بیشتر دمیج میده و 60 درصد سریعتر میشه.

 

 

  • 25 نفره:

Crypt Guard: این گاردها 521 هزار تا هیل دارند بقیه توانایی ها مثل راید 10 نفره هست و ملخ ها رو هم در هر زمانی ظاهر میکنند با ریت 2 تا در هر بار!

Locust Swarm: خوب همونجور که از اسم این توانایی باس پیداست ملخ هایی ظاهر میکنه که خاصیت دسته جمعی داره و تا 30 یاردی رو تحت تاثیر قرار میده و 5 ثانیه هم زمان میبره تا استفاده بشه، این ابیلیتی باس هر 70 تا 120 ثانیه هست و آنهایی که در معرض این ابیلیتی باشند نقطه دار میشند و 8751125 تا دمیج میخورند، برای هر گروه در 2 ثانیه (1313-1687 برای 25 نفره) و اگر 2 یا 3 گروه روی شما باشند شما شانس خیلی خوبی دارید که سریع بمیرید این ابیلیتی 16 ثانیه در 10 نفره و 20 ثانیه در 25 نفره طول میکشه.

تا وقتی که شما خال دار هستید نمی تونید هیچ ابیلیتی استفاده کنید حتی اتک خودکار اما شما می تونید پوشن (potions) استفاده کنید، این ابیلیتی در حدود 90 ثانیه زمان لازم داره تا دوباره استفاده بشه اما در بار اول ممکنه زودتر از 90 ثانیه این ابیلیتی استفاده بشه

Impale: در سرتاسر مبارزه باس می چرخه و این ابیلیتی رو میزنه، البته این ابیلیتی رو ممکنه به هر کسی بزنه و به صورت تصادفی هدف خودش رو انتخاب میکنه در راید و از اونجا که هر کسی که بین باس و هیرویی که برای Impale انتخاب شده باشه و یا اطراف اون هیرو جمع بشند هم ابیلیتی روی اونها هم اثر میکنه و 4813-6187 (5688-7312 در 25 نفره) دمیج میخورند و پرتاب میشند به هوا و 50% دمیج افتادن بروی زمین رو هم می خورند، پس مراقب باشید کجا وایسادیت!

 

Corpse Scarab:
این ابیلیتی در سرتاسر مبارزه به صورت تصادفی استفاده میشه و اگر در داخل اتاق جنازه ای باشه باس اون جنازه رو فرا میخونه و از اون جنازه موجوداتی به نام جنازه کم یاب در میان که تعداد اونها با توجه به نوع جنازه فرق میکنه، مثلا با جنازه Crypt Guard حدود 10 تا Corpse Scarab ظاهر میشه و با جنازه بازیکن ها 5 تا Corpse Scarab ظاهر میشه

نکته: این Corpse Scarab هیل کمی در حدود 12 هزار تا دارند و به صورت اگرو معمولی حرکت میکنند، پس بیشتر به سراغ هیلرها میرن و یا کسانی که به صورت گروهی استاده باشند.

 

 

 

  • خشمگین شدن باس، Enrage:
    این جاست که دیگه شما باس رو عصبانی می کنین، چون 10 دقیقه گذشته و شما هنوز باس رو نزدین، پس باس سرعت خودش رو تا 50% و دمیج خودش رو در حدود 500% اضافه میکنه که در آخر شما به زودی wipe خواهید شد.

 

 

https://wikiwow.ir/dl/2023/03/Anub-P2-1024x576-1.jpg

 

 

  • Strategy تدابیر جنگی:

The pull، نحوه کشیدن باس: تانک اصلی باید بپره و باس رو بگیره و 1 یا 2 تانک باقی مانده (تانک های دوم off tank) برن روی اولین Crypt Guard (2 تا گارد در 25 نفره) و تانک های دوم باید سر تا سر باس بپرن روی گارد های جدیدی که ظاهر میشن و در 10 نفره در ابتدا اونجا چیزی نیست که تانک دوم بره روش

تانک دوم = off tank: تانک اصلی بعد از این که پرید و باس رو گرفت و اگرو باس رو نگه داشت باید شروع به حرکت کند و باس رو بکشه به سمت عقب گوشه سمت راست و نگهداره باس رو همون جا به نحوی که روی باس به طاقچه باشه (البته تانک اصلی بزودی از این محل باید بره)

تانک های دوم که میتونه 1 یا 2 تا باشند باید سریع بپرن و Crypt Guard رو که ظاهر میشند رو بگیرن و ببرند به سمت چپ، به طوری که تا حد ممکن از تانک اصلی دور باشند، تانک های دوم باید Crypt Guard رو به صورتی که روی آنها به خودش باشه و در دورترین نقطه از راید تانت کنه، چون این باعث میشه add ها به تانک های دوم attack بدن و اونها رو باف کنند و کاری به بقیه راید نداشته باشند

نکته: در شروع مبارزه dps ها و هیلر ها باید به صورتی که از هم فاصله داشت باشند و در مرکز اتاق و طوری که در همه مدت از باس و گارد ها حفره بیشترین فاصله رو داشته باشن بایستند.

 

 

مبارزه The Fight:
وقتی که تانک ها سر جای خودشون مستقر شدن dps ها باید سریعا Crypt Guard رو بکشند و دور از ابیلیتی های آنها بایستند و وقتی که گاردها هیلشون کم میشه میرن به سمت دیوانگی و شروع می کنند به استفاده از ابییلیتی Frenzy و ممکنه صدمه بزنند به تانک های دوم.

  1. نکته: هیلرهای تانک های دوم، باید همیشه سعی کنند در دور ترین فاصله از گارد ها باشند.
  2. نکته: تانک های دوم باید همیشه به خاطر داشته باشند که باید تمام Crypt Guard هایی که ظاهر میشه رو سریعا بگیرند
  3. نکته: Crypt Guard ها معمولا از پشت سر باس ظاهر میشوند.
  4. نکته: dps ها باید اول این Crypt Guard ها رو بکشند.
  5. نکته: dps ها و تانک هایی که روی این add ها هستند باید سعی کنند تا میتونند Crypt Guard ها رو stun کنند، چون در این حالت اونها نمی تونند ابیلیتی های cast دار رو بزنند، که این باعث میشه راید کمتر دمیج بخوره.
  6. نکته: وقتی که Crypt Guard ها کشته شدند، dps ها باید برن سراغ باس و تانک دوم حرکت کنه به سمت مرکزی ترین نقطه اتاق و همون جا وایسته تا به محض ظاهر شدن Crypt Guard های جدید بپره و اونها رو بگیره!
  7. نکته: همیشه مطمئن بشین که همه با فاصله از هم ایستادن، چون در غیر این صورت افراد زیادی با ابیلیتی Impale دمیج میخوند.

وقتی باس شروع کرد به سامون Corpse Scarab، همه هیلرها و dps ها باید برن به طرف دیگه اتاق، تقریبا سمت چپ و تانک اصلی شروع کنه به حرکت کردن به روی لبه و عقب عقب بره در صورتی که زیاد از باس دور بشه باس اونو تعقیب نمی کنه پس فکر میکنم یه کمی تمرین بد نباشه که دست تانک اصلی بیاد که چطور باید حرکت کنه!

زمانی که Corpse Scarab ها دارن cast میشن همه dps ها و هیلرها باید در سر دیگر اتاق آماده باشند که هر لحظه که Crypt Guard ها ظاهر شدند و تانک دوم آنها رو گرفت برن روی Crypt Guard ها، با این اطمینان که در محدوده ملخ های باس نیستند (30 yard) به زودی cast ملخ ها تمام میشه و این ابیلیتی شروع میشه روی باس و تانک اصلی باید حرکت کنه روی لبه به سمت طاقچه ای که در طرف دیگر اتاق هست و باس هم دنبال تانک اصلی میاد و پرواز میکنه به سمت دیگر اتاق در جهت عقربه های ساعت.

نکته: به دیوار نچسبید و داخل لجن ها هم نرید که منظور از این حرکت اینه که گروه Corpse Scarab یا همون ملخ های کمتری به تانک اصلی دمیج بدن و دیگران هم نباید هیچ گروهی از ملخ ها رو بگیرند.

در حالی که ملخ ها توسط باس cast میشن باس میتونه حرکت کنه با سرعتی معادل 75% از سرعت اصلی خودش، بنابراین میشه اونو راه برد بدون اینکه دمیجی تانک اصلی بخوره، باز هم میگم تلاش کنید از محدوده ملخ ها دور باشین این معقول هست که تانک اصلی یک گروه از ملخ ها رو بگیره قبل از این که بتونه از محدوده اونا دور بشه، dps ها و هلر ها باید سریع از باس دور بشن

  1. نکته: نمیتونه فکر خوبی باشه که باس رو سریع دنبال خودمون بکشیم، چون با این کار احتمال اینکه باس از دست تانک در بره و بره وسط راید کم نیست.
  2. نکته: تانک باید به اندازه ای آهسته بره که، باس هم دنبالش بیاد و به اندازه ای سریع بره که ملخ ها بهش نرسند!

این کار ادامه پیدا میکنه تا زمانی که تانک اصلی برسه به ورودی اتاق در این لحظه باید همونجا باس رو تانک کنه تا زمانی که دوباره باس ابیلیتی ملخ رو cast کنه و dps ها و تانک دوم باید آماده باشن که به محض ظاهر شدن Crypt Guard ها اونها رو بکشن و دوباره dps ها برن سراغ باس و اما وقتی Corpse Scarab میشن بازیکن هایی که توانایی های دمیج دسته جمعی یا AOE رو دارن باید سریع اونها رو بکشن که البته کار سختی نیست با توجه به هیل کم اونها، اما بشرطی که این بازیکن های AOE گوش به زنگ باشند.

  1. نکته: وقتی دوباره باس شروع به cast ملخ ها کرد تنها کاری که باید کرد تکرار همون وضعیت اول هست اما این بار به سمت چپ، که اگه این کار رو درست انجام بدین باس دوباره بر میگرده به جای اولش که مبارزه اونجا شروع شد!
  2. نکته: ملخ ها هر 1 تا 2 دقیقه cast میشن و هر بار که cast میشن باس نصف اتاق رو دور میزنه و این کار با هر بار cast مجدد ادامه پیدا میکنه !

 

 

  • اطلاعاتی در باره کلاس ها Class Tips:

تانک اصلی (main tank): تانک اصلی باید زمان cast ابیلیتی های باس رو ببینه تا مثلا موقع cast ملخ ها شروع به دور زدن کنه
تانک دوم (off tank): تانک دوم باید مطمئنا گارد ها رو سریع بگیره تا به سمت dps ها و هلیر ها نروند.

 

 

  • healer:

در 10 نفره شما باید یک هیلر مخصوص تانک اصلی و یکی برای راید و یک هیلر برای تانک دوم که این هیلر میتونه در مواقع بیکاری به راید هیل بده و اگر شما لازم میدونین میتونین هیلر های بیشتر رو اضافه کنید!
در 25 نفره 2 تا هیلر برای تانک اصلی و 2 تا برای تانک دوم و 2 تا برای راید که هیلرهای تانک دوم میتونند در موقع بیکاری به بقیه کمک کنند و شما میتونین هر جا که لازم میدونین هیلر اضافه کنید، اما این رو به خاطر داشته باشید زمانی که ملخ ها میان دی باف اونها با باس ترکیب میشه و تانک اصلی دمیج زیادی میخوره و عاجز میشه از اینکه از ابیلیتی های کاهنده این دمیج ها استفاده کنه.

  1. نکته: در هر دو حالت 10 و 25 نفره هوای impale رو داشته باشین، چون میتونه راحت بازیکنانی رو بکشه
  2. نکته: موقع ظاهر شدن ملخ ها به هم نچسبید و تا جای ممکنه از باس و add دوری کنید.

 

 

  • DPS:

dps های میلی باید هوای ابیلیتی ملخ رو داشته باشند و به محض اینکه تانک شروع به حرکت کرد از تانک دور بشن و آماده بشن برای کشتن و stun کردن گاردها پس بهتره چند dps که قابلیت Stun دارن و چند تا هم که قابلیت AOE دارن، برای جنازه ها توی راید باشه.

 

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها