آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

تاکتیک باس یازده Sindragosa – icc در حالت 25 نفر

 

تاکتیک باس یازده Sindragosa – icc در حالت 25 نفر

یکی از سخت ترین و در عین حال از جالب ترین و زیباترین باس های Northend هست، که برای کشتن این باس به سه عامل احتیاج هست، Gear بالا – مغز و سرعت عمل، که بدون این سه عامل، کشتن این باس غیر ممکنه!

  • Gear: برای نگه داشتن Sindragosa به یک تانک با Gear Frost Resist و Stamina بالا به عنوان تانک اصلی و یک تانک با Gear معمولی برای تانک دوم نیاز هست.
  • تانک اصلی اگر شغل Leatherworking داشته باشه، میتونه به راحتی تا 425 Frost Resist رو با این شغل و همچنین Enchant های موجود، بدست بیاره و زیر این باس وحشی دوام بیاره.
  • سرعت عمل: سخت ترین وظیفه رو در این باس هیلر ها بر عهده دارند و حتی وضعیتی وحشتناکتر از Lich King براشون خصوصا در فاز 3 پیش میاد، به حداقل 6 هیلر از کلاس های مختلف برای نگه داشتن راید و تانک نیاز هست.
  • مغز: به 16 تا 17 DpS با GS بالا و دارای مقداری درک و فهم نیاز هست، DpS ها میباست دفعات Cast و Attack خودشون رو کنترل کنند و بدونند کی و به چه مقدار DpS کنند.

 

 

تاکتیک فاز اول:

پس از اینکه دو Mini Boss رو کشتید، Sindragosa از آسمون به پایین و وسط بالکن، فرود میاد و درگیری شروع میشه تانک اصلی باید باس رو در مرکز بالکن نگه داره و باس رو به صورت مایل جا بده به صورتی که راید کنار باس و یک طرف باس جاگیری کنند.

نکته: همه حتی تانک دوم میباست کنار باس باشند اگر جلوی صورت باس باشید به معنای دقیق کلمه خودکشی کردید و اگر نزدیک دم باس باشید اسپلی به نام Tail Smash مقدار 18k دمیج به شما میزنه و شما رو به اطراف پرتاب میکنه در کل کنار پله ها مکان مناسبی هست.

Sindragosa بیشتر مدت درگیری رو در فاز 1 هست و بر روی زمین با شما درگیری میکنه، در کل زمان درگیری Frost Aura به تمامی راید هر 3 ثانیه میزان 4k دمیج وارد میکنه همچنین Frost Breath که از دهان باس خارج میشه دمیج سنگینی داره و چیزی حدود 43k دمیج به تانک وارد میکنه به ازای هر Frost Breath سرعت Attack تانک 50% کمتر میشه و سرعت حرکت 20% کاهش پیدا میکنه!

نکته: تمامی راید میباست مواظب دفعات DpS خودشون باشند Sindragosa در طول فاز 1 و 3 به صورت Random بر روی چند Caster (هیلر یا DpS ) دی بافی به نام Unchained Magic میندازه، این Debuff تا حدود 30 ثانیه روی شخص خواهد ماند بعد از هر Cast پلیر یک Debuff بنفش رنگ به نام Instability به مدت 6 ثانیه دریافت میکنه که قابل شارژ شدن هست و استک میگیره بعد از اینکه این 6 ثانیه تمام شد به ازای هر استک شخص 2k دمیج میخوره.

مثلا شما 5بار Shadow Bolt کست میکنید و 5 است از Instability دریافت میکنید اگر دوباره استک رو شارژ نکنید (کست نکنید) بعد از 6ثانیه 10k دمیج میخورید، پس بهتره بعد از اینکه این Debuff رو دریافت کردید تا 4 تا 5 بار کست کنید و استک بگیرید و 6 ثانیه صبر کنید، تا تایم استک تمام بشه و دوباره کست کنید، در این صورت فشار کمتری به هیلر میاد

نکته: گرفتن بیش از 10 استک برابر با خود کشیه، بعد از تمام شدن تایم Unchained Magic هرچقدر دوست داشتید میتونید کست کنید!

 

  • اما Meele ها + Hunter دی باف متفاوت تری دارند:

به ازای هر دمیج که میزنید، باس 20% شانس داره که Debuff ای به نام Chilled روی پلیر بندازه، این دیباف به مدت 8 ثانیه باقی میمونه و هر 2 ثانیه مقدار 1k دمیج وارد میکنه، بهتر است این استک رو هم تا 4-5 تا نگه دارید به همون دلیل ذکر شده در بالا!

 

  • مهمترین علت Wipe در فاز اول:

اما مهمترین علت Wipe در فاز اول Blistering Cold هست، باس معمولا بعد از هر Frost Breath تمامی 25 پلیر رو در یک چشم به هم زدن به زیر خودش میکشه و فورا شروع به Cast اسپلی به مدت 5 ثانیه میکنه و بعد از 5 ثانیه به هر کس که در 25 یاردی باشه 35k دمیج میزنه، در واقع بعد از اینکه همه رو به زیر خودش جمع کرد همگی 5ثانیه فرصت دارند که 25 یارد فاصله بگیرند،در غیر این صورت میمیرند، در اینجا تانک اصلی نیازی نیست فاصله بگیره و محکومه که این دمیج رو هم نوش جان کنه! چون کاملا Slow هست و ممکنه موقعیت قرارگیری باس رو هم به هم بزنه که کاملا خطرناکه!

 

 

تاکتیک فاز دوم:

در 85% HP و بعد از اون هر 1:50 دقیقه Sindragosa به آسمون میره و وارد فاز 2 میشه و همه 25 نفر میبایست به کنار پله ها بیان در این فاز، و باس 5 نفر رو مارک میکنه و بعد از چند ثانیه از مارک شدن به سمت اونا قطعه ای یخی پرتاب میکنه و میزان 18k دمیج میخورند و اونا در یخ قرار میگیرند.

نکته: اگر نزدیک اون افراد باشید شما هم یخ میزنید و دمیج میخورید!

  • پس باید چه کرد؟ میباست 20 نفری که مارک نشدند از پله ها بالا برن و اون 5 نفر که مارک آبی رنگ بالا سرشونه، پایین پله ها به صورت خط قرار بگیرند و یک دیوار یخی ایجاد کنند، کسی هم نباید همراه با اونا یخ بزنه و بایست فاصله داشته باشه!
  • خوب چرا دیوار بسازیم؟ بعد از اینه این 5 نفر یخ زدند باس که در هوا قرار داره، 4دفعه قطعه ای از زمین رو به صورت Random علامت گذاری میکنه و چند ثانیه بعد اسپلی به نام Frost Bomb رو به اون مکان پرتاب میکنه و هر کس که در بالکن باشه رو میزان 26k دمیج میزنه بعد از 4 بار فاز تمام میشه و دوباره فاز 1 شروع میشه.

برای اینکه از این دمیج های خفن در امان باشیم، باید پشت کسانی که یخ شدند سنگر بگیریم، به صورتی که باید ببینیم کجای زمین مارک شده و دقیقا پشت به مارک و در پناه اون یخ ها سنگر بگیریم!

همزمان که هواس ها به بمب ها هست میباست به یخ ها DpS داده بشه اما نباید کامل یخ رو از بین برد، اون وقت دیوار خراب میشه و جایی برای فرار از Frost Bomb نیست.

نکته: وقتی که HP یخ ها به 2030% رسید DpS off کنید و صبر کنید تا چهارمین بمب هم منفجر بشه و فورا Dps بدید و قبل از اینکه پای باس روی زمین فرود بیاد 5نفر رو آزاد کنید.

  • سوال: اگر باس پایین بیاد و هنوز کسی در یخ باشه چی میشه؟ اگر باس پایین بیاد و هنوز کسی در یخ باشه اون کسی که در یخ مونده هر ثانیه 10% جونشو از دست میده و در چند ثانیه میمیره! اینجاست که سرعت عمل و هماهنگی DpS ها محک میخوره!

نکته: اگر احتمالا یکی از افرادی که مارک شد تانک اصلی بود بهتره یخ تانک اصلی رو فورا DpS بدید و تانک رو آزاد کنید، چون مهمه که تانک جای خودشو قبل از پایین اومدن باس درست کنه.

نکته: خیلی مهمه که این 5 نفر با HP Full یخ بزنند و چون قبل از اون دمیج سنگینی میخورند و بارها اتفاق افتاده که به محض اینکه طرف یخ زد درجا میمیره.

 

 

تاکتیک فاز سوم:

وقتی HP باس به 35% رسید درگیری وارد وحشتناکترین و استرسی ترین فاز یعنی فاز 3 میشه، در این فاز Sindragosa شروع به کست کردن Debuff به نام Mystic Buffet در هر 3 ثانیه میکنه، که به ازای هر استک شخص گیرنده میزان 15% اسپل دمیج بیشتری میخوره!

نکته: در این 35% آخر فقط مسئله مرگ و زندگی در میونه، همچنین باس مثل فاز 2 اما فقط 1 نفر رو مارک میکنه و یخ میکنه.

اگر راید پشت این یخ باشند استک شارژ نمیشه و میتونند استک خودشونو خالی کنند کسی که مارک میشه میباست مواظب باشه که 20-25 یارد از باس فاصله داشته باشه چون باس مثل فاز 1 ممکنه همه رو بکشه زیر پاش و 5ثانیه کست و…

همچنین لازمه فرد یخ زده فورا از یخ آزاد بشه چون دمیج بدی میخوره، در این فاز بایست DpS ها تقسیم بشند و meele ها یخ رو بزنند و Range ها باس رو.

نکته: هیچ کس نباید تعداد زیادی از این Debuff داشته باشه چون میزان دمیج خوردن از هر اسپلی اعم از DoT Frost Aura و Frost Aura و … رو شدیداً بالا میاره و کار هیلر ها رو واقعا سخت سخت میکنه.

نکته: Cooldown های دفاعی و Healing و همچنین Bloodlust میباست در این فاز استفاده بشه، هرچی دارید در این فاز use کنید، مخصوصا قبل از اینکه باس Frost Breath روی تانکی بزنه که تعدادی از این دیباف رو داره

نکته: تانک ممکنه در این فاز دمیج هایی مثل 40k 50k یا حتی 60k بخوره! در اینجا تانک دوم باید به کمک تانک اصلی بیاد و بعد از اینکه تانک اصلی 3 یا 4 استک از Mystic Buffet گرفت، باس رو چند لحظه ای نگه داره تا تانک اصلی به پشت اون کسی که یخ زده بره و استک خودشو خالی کنه و دوبار برگرده و باس رو بیگره و اینبار تانک دوم برگرده و استک خودشو خالی کنه و … با این کار تانک ها خودشونو از Frost Breath ها کشنده Sindragosa نجات میدند.

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها