آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

آموزش کامل رول هیلر – Healer

 

آموزش کامل رول هیلر – Healer

این آموزش شامل معرفی واژگان مربوط به هیلر (Healer)، نکته‌های مهم هیل (Heal) دادن و تفاوت بین انواع هیل (Heal) می‌باشد که شما در ادامه می‌توانید آنها را مطالعه کنید.

آموزش کامل رول هیلر (Healer) در بازی wow

مقدمه هیلر (Healer)

هیلرها(Healer) وظیفه‌ی هیل دادن و زنده نگه داشتن یاران خود را با استفاده از اسپل‌های خود بر عهده دارند. هر هیلر (Healer)، اسپل‌ها و مهارت‌های متفاوتی نسبت به سایر هیلرها (Healer) دارد که در رِید (Raid) های ۱۰ نفره، معمولا ۲ هیلر مناسب که نقاط ضعف یکدیگر را پوشش می‌دهند وجود دارد. آموزش پایین برای اشخاصی‌است که یا تازه وارد این رول شده‌اند یا مقدار کمی تجربه دارند.

اصطلاحات مربوط به رول هیلر Healer

انواع اسپل ها

https://wikiwow.ir/dl/2021/10/spells-social-h.jpg

تلنت-هیروی-druid

کلیه‌ی هیلرها و اسپل‌ها فقط یک وظیفه را بر عهده دارند و آن هم زنده نگه داشتن گروه است. اما مدل های مختلفی برای هیل دادن وجود دارد.

Standard یا هیل استاندارد: بعضی از اسپل‌ها هستند که مستقیم مقدار هیل (Heal) مورد نظر را به طرف مقابل می‌دهند. برای مثال شما یک اسپل دارید که بعد از ۲ ثانیه مقدار ۵۰k به هدف شما هیل (Heal) می‌دهد؛ این نوع هیل را هیل استاندارد می‌گویند.

HoTs یا هیل در زمان: بعضی اسپل‌ها نیز وجود دارند که با زدن آن‌ها روی دیگران، هر چند وقت یکبار به آن‌ها هیل (Heal) داده می‌شود (برای مثال یک اسپل به مدت ۵ ثانیه و هر ثانیه ۱۰k به هدف هیل می‌دهد). در صورتی که Haste خود را افضایش دهید، مقدار زمان بین هر هیل نیز کمتر می‌شود.

Absorbs یا جذب آسیب: Absorbs به اسپلی گفته می‌شود که زمانی روی هدف انداخته شود، دیگر آسیبی به طرف مقابل وارد نشود یا مقداری از آسیب وارد شده را از بین ببرد. زمانی که می‌دانید تانک شما می‌خواهد یک آسیب سنگین را دریافت کند بهتر است که این اسپل را بر روی او قرار دهید.

AoE یا حوزه موثر: بعضی اسپل‌ها به صورت دایره‌ای می‌باشند که یک محوطه را تحت پوشش قرار می‌دهند. اشخاصی که در این محوطه قرار گیرند، از خاصیت این اسپل بهره‌مند می‌شوند.

PBAoE یا حوزه موثر اطراف بازیکن: همانند AoE می‌باشد با این تفاوت که بر روی بازیکن زدن می‌شود و این محوطه به دنبال بازیکن حرکت می‌کند.

 

انواع هیل (Heal) دادن

Proactive یا هیل (Heal) فعال: به هیلی گفته می‌شود که باید قبل از آسیب دیدن بازیکن، بر روی آن قرار داشته باشد. برای مثال اسپل Lifebloom هیروی Druid به مدت چند ثانیه بر روی یک بازیکن قرار می‌گیرد که باید سعی شود همیشه بر روی تانک باشد.

Reactive یا هیل (Heal) واکنشی: زمانی که هیل (Heal) بازیکنان کم می‌شود و شما اقدام به هیل (Heal) دادن برای پر شدن Health آنها می‌کنید که به این نوع اسپل ها Reactive نیز می‌گویند.

-واژگان متفرقه

Overhealing: زمانی‌که هیل (Heal) بازیکن پر باشد و شما اقدام به هیل (Heal) دادن آن بازیکن کنید. شما باید سعی کنید که هیچگاه Overheal نکنید زیرا باعث خالی شدن هرچه سریع‌تر مانا می‌شود.

Regen: به اضافه شدن مانا در طول زمان Mana Regen گفته می‎شود که امری مهم برای هیلر ها می‌‎باشد. زمانی که در مبارزه هستید، هر ثانیه ۰.۴% از مانای شما به صورت خودکار پر خواهد شد اما اسپل ها، Potion ها و Trinket هایی وجود دارند که باعث اضافه شدن مانا می‌شوند.

Utility Spells: اسپل‌هایی که هیل (Heal) نمی‎دهند اما در بعضی شرایط کاربرد دارند از جمله crowd-control یا همان cc ها، سرعت‌ها و حتی اسپل‌های Damage شما (بعضی مواقع که هیل (Heal) همه‌ی بازیکنان پر است، بهترین فرصت برای زدن باس یا mob ها می‌باشد)

نکته‌هایی در باب هیلر Healer

اولویت هیل دادن

زمانی که شما هیل (Heal) می‌دهید، مطمئن شوید که تانک شما هیل (Heal) مناسب را دارد. اگر تانک بمیرد، باس شروع به زدن دیگر بازیکنان می‌کند و از آنجا که دیگر بازیکنان از لحاظ فیزیکی بسیار ضعیف هستند، کشته می‌شوند و شما شکست می‌خورید.

به جزء تانک، دیگر بازیکنان باید فقط اسپل‌هایی به آنها آسیب برساند که به هیچ عنوان قادر به فرار کردن از آنها نباشند. اگر شما دانش کافی در رابطه با Dungeon داشته باشید، می‌دانید چه زمانی باس یا mob ها از این اسپل‌ها استفاده می‌کنند؛ پس در آن زمان شما باید همه را هیل بدهید.

کنترل مانا

مانا مهمترین منبع هیلر می‌باشد. اگر مانای شما قبل از به پایان رسیدن درگیری تمام شود اتفاق بسیار بدی رخ خواهد داد. به عنوان یک قانون کلی برای هیلر، باید مقدار مانای خود را با سطح درگیری هماهنگ کنید. بدین معنی که اگر درگیری شدید بود تا می‌توانید یاران خود را هیل (Heal) دهید و اگر درگیری شدید نبود فقط در صورت لزوم از اسپل‌های خود برای هیل (Heal) دادن استفاده کنید. اگر بازیکنی مقدار کمی از هیل خود را از دست داد و درگیری شدید نبود، نیازی نیست که سریعا به او هیل (Heal) دهید یا از اسپل‌هایی که مانا زیاد لازم دارند استفاده کنید.

مکانیک‌های عمومی بازی گروهی

زمانی که به عنوان هیلر با باس درگیر هستید مکان‌های امن درگیری را هرگز فراموش نکنید. مطمئن شوید در جایی که قرار دارید خطری شما را تهدید نمی‌کند، باید بدانید که چگونه باید به اسپل های باس واکنش نشان دهید و سعی کنید در موقعیتی قرار گیرید که به راحتی بتوانید گروه خود را هیل دهید.

زمانی که بازیکنی با حماقت خود در درون AoE های باس قرار می‌گیرد و می‌میرد، خود را مقصر ندانید.

Addons های بازی

در این بین Addon های زیادی نظیر Weakauras ، ElvUI ، Boss Timer و غیره وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید تا بتوانید موثر تر عمل کنید.

رمز فایل : www.wikiwow.ir

 

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها