آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

هر آنچه درباره ی سوکت ها و کارایی آنها باید بدانیم

 

در این پست ما درباره ی سوکت و جم های world of warcraft ، توضیحات و کارایی آنها صحبت خواهیم کرد ، برای خیلی افراد نوع سوکت و کارایی آن ها نا مفهومه در اینجا به چند مورد اشاره میکنم.

  • سوکت های رنگ آبی blue :
  1. Spell Penetration = این سوکت ریسیستنس Resistance تارگت رو میاره پایین ، نمونه این سوکت Stormy Majestic Zircon هست.

Spell Penetration ، فاکتوریست که مقدار Resistance تارگت را برای حملات شما نادیده میگیرد !

برخی به اشتباه تعریفی از Spell penetration میکنند و بر این باور هستند که اگه به عنوان مثال 100 Spell penetration داشته باشند ، برای همه کسانی که به آن تارگت اتک بدهند , این مقدار Resistance کم میشود که , کاملا اشتباه هست !
Spell penetration فقط برای خود شما Resistance را نادیده میگیرد !

Spell penetration فقط و فقط در PVP به کار میرود , چرا که به غیر چند باس اینس Black Temple , دیگر هیچ باسی در بازی Resistance ندارد

 

  1. Spirit = این سوکت Hp Regeneration و healing رو میاره بالا ، که Sparkling Majestic Zircon در این ردیف سوکت قرار دارد ، این قدرت هم باعث افزایش میزان بازیابی heath و mana در حین جنگ و خارج از جنگ می شود

 

  • سوکت های رنگ زرد YelloW :
  1. Resilience = این سوکت مقدار کریتیکی که میخورید رو میاره پایین و مقدار مانا درین (مقدار مانایی که تارگت ازتون میکشه) رو میاره پایین و سوکتی که در این ردیف قرار میگیره Mystic King’s Amber است .

Resilience ، این اصطلاح , فاکتوریست برای مقاوم شدن هیرو در برابر عناصر جادویی Magic Schools

خود عناصر جادویی چیست ؟
عناصر جادویی شامل 6 عنصر : آتش { فایر Fire } , طبیعت { نتچر Nature } , سایه { شدو Shadow } , یخ { فراست Frost } , آرکین { Arcane } و نور مقدس { هالی Holy } میباشد ، این نکته رو هم بگم که عنصر Holy به هیچ وجه Resistance ندارد !

 

  1. haste Rating = این سوکت زمان کست Cast لول های شما رو میاره پایین که سوکت Quick King’s Amber مورد مناسبیست.
  2. Hit Rating = درصورت نبودن حد کافی این وضعیت ، هیرو شما ضرباتی رو MISS یا به فارسی از دست خواهد داد سوکت Rigid King’s Amber در این ردیف قرار میگیره.

نخوردن ضربه و MISS شدن آن طبعاتی رو در بر داره ! مثلا واسه یه کسی که نقش DPS رو داره ، از مقدار دمیج کلی که در آخر فایت محاسبه میشه ، کاسته میشه !

درمورد تانک هم اگه اسپل و توانایی که در مقابل دشمن MISS بشه ، باعث میشه که مقدار Threat که اون اسپل به تانک میده رو نگیر و در نهایت باس رو شخص دیگری Agro بشه و حتی اگه هیلر باشید و HIT شما کم باشه , باعث میشه که شما در زدن اسپل هایی که به اصطلاح CC میگویند که شامل Fear و Stun و Cyclone و … میس بدهید و کار را خراب کنید !

سوال شاید پیش بیاد ما چطور با داشتن مثلا 4٪ Hit در مقابل یک پلیر MISS نمیدیم ! پس 96٪ دیگر چی میشود ؟!

2حالت دارد:

  1.  کستر باشید { اسپل هیت }
  2. نزدیک زن باشید { Melee Hit } و این که ما توانایی ضربه زدن به هر شخص و هر NPC رو داریم ، اما یا توجه به پلیر یا NPC بودن و همچنین سطح لولشان ، یک مقدار شانس MISS دادن داریم که در مورد Spell Hit به شرح زیر میباشد :

هر 26.23 Hit Rating برابر است با 1% Spell Hit برای پچ لیچ کینگ .

  1. Defense =این سوکت Dodge , Block , Parry Chance شما رو با Critic میبره بالا و سوکت Thick King’s Amber برای این مورد مناسب است.

 

  • سوکت های رنگ قرمز Red :
  1. Expertise = این سوکت شانس این که Dodge یا parry بدید رو میاره بالا ، سوکت Precise Cardinal Ruby برای این مورد مناسب است.

هر موجود زنده در بازی یک شانسی برای Parry و Dodge دادن داره که ما با توجه به فاکتور Expertise میتونیم در این مقدار شانس کم و در نهایت 0 کنیم !
ما در یک رید وقتی که در نقش DPS Melee واقع میشیم ، برای DPS دادن باید از پشت باس بهشم اتک بدیم ، چرا که ما شانس Parry کردن رو از باس میگیریم ولی در عوض باس همچنان میتواند Dodge بدهد و از DPS ما کم بشود !
مقدار Dodge که باس متوناد بدهد ، 6.25٪ است !

ما برای Expertise دو سقف داریم !

  1. سقف معمولی : Soft Cap
  2. سقف حداکثر : Hard Cap

Soft Cap برابر است با مقداری اندازه ای که ما به عنوان نقش DPS که از عقب به باس اتک میدیم و برای مهیار کردن 6.25٪ Dodge باس !
از آنجایی هم که هر 1 Expertise مقدار 0.25٪ از شانس Parry و Dodge باس کم میکنه ما مقدار 26تا Exp نیاز داریم به عنوان یک DPS Melee
هر 7.688690185546875 Expertise Rating برابر است با 1 Exp و هر 30.7547607421875 Expertise Rating برای ما 1٪ از شانس Dodge و Parry باس کم میکند !

در نهایت به عنوان یک DPS MELLE ما به مقدار 199.9059448242188 Expertise Rating یا همون 26 تا Expertise نیاز داریم برای Soft Cap

Hard Cap برابر است با مقدار اندازه ای که ما به عنوان نقش TANK که از جلو اتک میدیم و برای مهار کردن 14٪ Parry باس استفاده میکنیم !
شاید شما بگید تانک باید فقط باس رو بگیره و کم DPS بخوره ، کسی از تامک انتظار DPS نداره که Expertise بندازه و DPS خودشو افزایش بده

گفتی است که اگر اتک های باس Parry یا Dodge یا Miss شود ، هیچ Threat از اون اسپل دریافت نخواهد کرد !

درضمن Hard Cap شدن در Expertise اگر مشکلی در Threat ندارید ، نیازی نیست !

لازم به ذکر هستش که Block هیچ ربطی به Expertise نداره و اگه شما دیدید که تو Recount اتک شما Blocked شده , ایراد از این جاست که شما از جلوی باس اتک دادید که باید از پشت اتک بدید !

 

  1. Armor Penetration = این سوکت آرمور تارگت رو میاره پایین و نمونه مناسب Fractured Cardinal Ruby است.

فاکتوریست که مقدار Armor را برای اتک های فزیکال شما در تارگت نادیده میگیرد که در نتیجه اتک های فیزیکال شما دمیج بیشتری خواهد داد و بیشترین تاثیر را برای کلاس های Warrior و Rogue و Hunter و Druid Feral دارد که عمده اتک ها و حملاتشان از نوع فیزیکال هستش و تاثیر کمتری برای کلاس های DK و Shaman Enh و به ویژه کلاس پالادین که کمترین تاثیر را از این فاکتور دارد !

به طور کلی هر 14 Armor Penetration Rating مقدار 1٪ از Armor تارگت را برای شما نادیده میگیرد و در نهایت 1400 Armor Penetration Rating مقدار 100٪ از Armor تارگت را برای شما نادیده میگیرد !

دقت کنید که Armor Penetration بیشتر از 100٪ که بشود 1400 Armor Penetration ، هیچ تاثر اضافی نخواهد داشت !
و اینکه Hard Cap و Soft Cap یا همان حداکثر میزان و حداقل میزان ،این فاکتور برای هر کلاس متفاوت میباشد که در آموزش مخصوص هر کلاس توضیح داده خواهد شد !

این فاکتور را میتوان از طریق گرفتن آیتم ها ، سوکت ها ، انچنت ها و حتی Elixir و فود ها افزایش داد !

 

  1. parry Rating = این سوکت برای هیرو های تانک استفاده میشه و مورد مناسب Flashing Cardinal Ruby .
  2. Dodge RAting = این سوکت اغلب برای Rogue استفاده میشه برای دریافت Spell & damage کمتر و مورد مناسب Subtle Cardinal Ruby .
  3. Strength = این سوکت برای افزایش Atack Power استفاده میشه و مورد مناسب Bold Cardinal Ruby .

این قدرت در میزان attack power شما تاثیر دارد و هر چه این قدر بیشتر شود میزان attack ای که به دشمنتون می دید بیشتر می شه

 

  1. Agility = این سوکت برای افزایش Armor & Critical Chance استفاده میشه و مورد مناسب Delicate Cardinal Ruby .

این قدرت باعث افزایش احتمال critical و dodge (جا خالی دادن) رو افزایش می ده و همینطور armor رو به مقدار کم زیاد می کند

سوکت های Purple – Yellow – green – Orange سوکت های ترکیبی از انواع بالا هستن.

سوکت های Nightmare Tear برای اضافه کردن All Stats استفاده میشه.

 

  • سوکت متا :
یکی از انواع سوکت سوکت های متا هستند که تاثیر بسزایی دارن ولی کم بهشون توجه میشه ، توی سوکت های متا اصطلاحات زیادی استفاده میشه که اکثرا معنی اونا رو نمیدونن.
  •   Duration Reduced By 10 -15% = یازده مورد از این سوکت هست که اگه fear یا  Silence یا Snare Root شدید 10 تا 15 % مدت زمانی رو کم میکنه. نمونه این سوکت میشه به Persistent Earthsiege Diamond اشاره کرد.

 

 

 

 

  • SomeTimes heal On Your Crits = وقتی کریتیکال بزنید این شانسو دارید که heal شید ، این مورد هم یک سوکت وجود داره به نام Invigorating Earthsiege Diamond .

 

  • 5 % Shield Block Value = این سوکت برا تانکیه بیشتر برا پالادین استفاده میشه البته پالادین تانک ، این مورد هم دو نوع سوکت وجود داره که به عنوان نمونه میتوان به Eternal Earthsiege Diamond اشاره کرد.

 

  • 2 % Mana = به شما 2 % از ماناتون رو اضافه میکنه ، این مورد هم 150 سوکت وجود داره که به عنوان نمونه Insightful Earthsiege Diamond میشه اشاره کرد.

 

  • 2% Armor Value From items = به شما 2 % ارموری که از ایتم میگیرید میده ، به عنوان نمونه میتوان به Austere Earthsiege Diamond اشاره کرد.

 

  • Spell Reflect = این سوکت به شما یه شانسی میده که spell هایی که دارن میان رو برگردونه به caster ، برای نمونه هم میتوان به Destructive Skyflare Diamond اشاره کرد.

 

 

  1. chance To Stun Target = به شما یه شانسی میده که تارگتو stun کنید و نمونه سوکت هم Brutal Earthstorm Diamond هست.

 

  1. Increase Critical Damage By 3 %  –  Increase Critical Healing By 3 = این 2تا سوکت بسیار پرکاربردن اولی dps شما رو میبره بالا دومی healing شما رو ، اگه بخوام برای نمونه سوکتی معرفی کنم برای مورد اول و دوم به ترتیب میشه :

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها