آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

دمو World of Warcraft پچ Cataclysm

 

داستان اصلی Cataclysm در مورد نگهبان زمین یعنی نلثاریون است که حالا او با نام Deathwing شناخته می شود، اژدهایی که قصد بر نابودی آزراث دارد. بر خلاف نسخه های الحاقی قبلی که منطقه ای جدید را به بازی اضافه می کردند و منطقه های قبلی دست نخورده باقی می ماندند این بار تمامی آزراث دچار تغییرات بسیاری شده و در کنار آن مناطق جدید و جالبی به بازی اضافه شده اند و در کنار آن بسیاری از قابلیت های بازی دستخوش تغییرات شده اند.

 

 

اگر از افرادی باشید که کتاب های وارکرفت را مطالعه کرده یا سری بازی هایRTS وار کرفت را تجربه کرده باشید، حتماً با نامThrall آشنایی دارید.

جنگ سالارنژاد دیوها که توانست خانه ای جدید برای نژاد خود پیدا کند و او بود که اتحاد Horde را به بالاترین حد خود رساند. Thrall یکی از شخصیت ها محبوب دنیای وارکرفت است که حتی دوست داران Alliance نیز احترام خاصی برای یک جنگ سالار بزرگ قائل هستند.

یکی از عمده ترین تغییرات در WoW در این بسته الحاقی در شهر Orgrimmar پایگاه دیوها رخ داده است. جنگ سالار محبوب دیوها جای خود را به Garrosh Hellscream داده است و خود او به قصد متوقف کردن Deathwing و جلوگیری از نابودی آزراث، شهر را ترک کرده است. Orgrimmar با رهبری Hellscream ظاهری جدید به خود گرفته است و با تماشای دور نمای این شهر می توان حدس زد که این شهر هر لحظه انتظار جنگ را می کشد، جنگی سخت با نگهبان زمین Deathwing! خوشبختانه این تغییرات با این که بسیار زیاد هستند اما ظاهر کلی شهر بسیار زیبا کار شده است و دسترسی به قسمت های مختلف هنوز به صورت طبقه بندی شده و بسیار راحت است، فقط کافی است از نگهبانان شهر آدرس قسمت مورد نظر خود را بپرسید.

در نزدیکی شهر در قسمت مرزی با قسمت های Ashenvale و Azshara درگیری های شدیدی بین نژادهای Orc و Night Elf به وجود آمده است که در نزدیکی این قسمت ها کمپ های متعددی برای انجام مأموریت های جدید وجود دارد که درگیری Horde و alliance را به خوبی به نمایش می گذارد.

زنجیره ای از مأموریت

یکی از نکات مثبت بازی تغییرات در مناطق مختلف بازی است که شور و هیجان از ابتدا بازی کردن را برای بازیبازها به وجود می آورد و تغییرات عمده در مناطق مختلف و ماموریت های جدید می تواند این شور و اشتیاق را چندین برابر کند.

شاید مهم ترین چیزی که نظر بازیبازها را به خود جلب کند حالت زنجیره ای جدیدی است که برای ماموریت ها در نظر گرفته شده است. یکی از نکات مثبتی که باعث می شود بازیباز نسبت به انجام ماموریت ها ترغیب شود پاداش های جدید و خط داستانی جالب ماموریت ها است که می توان گفت انجام ماموریت ها ترغیب شود پاداش های جدید و خط داستانی جالب ماموریت ها است که می توان گفت انجام ماموریت ها هیچ وقت در WoW به این اندازه لذت بخش نبوده است.

حدود 3500 ماموریت جدیدی در Cataclysm وجود دارد که می تواند بازیباز را تا ساعت های متمادی مشغول خود کند! در روند بعضی از ماموریت ها بعضی از مواقع باگ هایی پیش می آید که می تواند کمی اذیت کننده باشد که امید می رود در آینده این مشکلات نیز حل شوند. در مورد دو نژاد جدید Worgen و Goblin باید گفت که در این روزها این دو نژاد به خاطر جدید بودن دارای طرفداران بسیار زیادی هستند. سازندگان برای آشنایی بازیبازها با این دو نژاد دست به ابتکاری جالب زده اند.

مثلاً نژاد Worgen در ابتدا انسان هستند و در طی انجام یک سری از ماموریت های زنجیره ای اجباری به Worgen ها که شبیه به همان Werewolf ها هستند تبدیل می شوند. یا نژاد Goblin در ابتدا در جزیره ای زندگی می کنند این بار هم بازیباز در طی انجام یک سری از ماموریت های زنجیره ای اجباری این نژاد را از جزیره های دور افتاده به Orgrimmar می رساند. وجود ماموریت های اجباری در اوایل بازی برای هر 2 این نژادها نه تنها باعث محدودیت نشده است بلکه اصلیت نژادها را نشان داده و بازیباز را بیشتر با آن ها آشنا می کند.

استعدادیابی

یکی از قسمت هایی که به شدت در Cataclysm تغییر کرده است، قسمت Talent Tree است که مستقیماً بر روی نقش شخصیت بازیباز تأثیر می گذارد. طبق روال گذشته در این درخت 3 انتخاب مختلف وجود دارد، اما مانند گذشته نمی توانید همزمان در درخت های مختلف امتیازات خود را صرف کنید، بلکه باید ابتدا یکی از درخت ها را انتخاب کرده و 32 امتیاز را در آن به ثبت برسانید و سپس می توانید امتیازهای باقی مانده را برای تقویت جادوهای جانبی در درخت های جانبی مصرف کنید.

این مورد باعث می شود تا بازیباز تمرکز خود را بر روی یک درخت معطوف کند و با پیشرفت درست در یک درخت شخصیت خود را بیش از پیش قدرتمند کند.

در گذشته اگر بازیباز امتیاز خود را اشتباه به یک قسمت اختصاص می داد نمی توانست آن را برگرداند و باید با مراجعه به Trainer مخصوص نژاد خود تمامی Talent Tree را Reset می کرد. انجام این عمل به مقداری سکه طلا نیاز داشت که حالت افزایشی دارد. یعنی بار اول از شما 1 سکه طلا درخواست می شود، بار دوم 5 و به همین منوال قیمت افزایش می یافت. برای حل این مشکل قابلیتی جدید در بازی به وجود آمده است که بازیباز با خیال راحت می تواند امتیازات خود را در قسمت مورد نظر اعمال کند و در انتها در صورت درست بودن آن را تأیید کند.

این مورد کمک بسیار زیادی به جلوگیری از اشتباهات و صرف پول برای Reset کردن Talentها کرده است. همانند گذشته قابلیت Dual Talent در بازی وجود دارد تا بازیباز اختیار این را داشته باشد تا در هر لحظه Build شخصیت خود را تعویض کند. اما نکته جدید در مورد قابلیت Dual Talent ارزان شدن آن است. قبل از عرضه Cataclysm بازیباز باید برای داشتن این قابلیت 1000 سکه طلا خرج می کرد اما در Cataclysm این کار تنها با 10 سکه طلا انجام می شود! این کار باعث شده است تا بازیبازهای بیشتری از این قابلیت استفاده کنند.

در کنار این تغییرات که بسیار مثبت به نظر می رسند همانطور که می دانید بسیاری از قابلیت های نژادهای مختلف توسط Train کردن انجام می شود. برای اینکار مانند گذشته باید با توجه به کلاس کارکتر، به Trainer مورد نظر مراجعه کرد اما این بار برای رسیدن به جادوها و قابلیت های جدید باید تلاش بیشتری کرد. سازندگان قابلیت ها و جادوهای موجود برای هر کلاس را از حالت طبقه بندی خارج کرده اند و سطح دسترسی را برای رسیدن به قابلیت ها و جادوهای پر استفاده افزایش داده اند. اینکار شاید برای کسانی که می خواهند دوباره یک کارکتر را از ابتدا تا Level 85 برسانند کمی زننده به نظر می رسد.

تیم هایی که از پشت پرده بیرون آمدند

همان طور که می دانید در دنیای WoW تیم های کوچک و بزرگی وجود دارند که به این تیم ها Guild گفته می شود. قبل از عرضه Cataclysm عضو شدن در این تیم ها قابلیت خاصی جز دسترسی به بانک مخصوص Guild وجود نداشت که بعضاً در این بانک ها آیتم های جالبی پیدا می شد که بازیباز می توانست در صورت داشتن دسترسی به صورت مجانی از آن ها استفاده کند.
بیشتر بازیبازها هیچ استفاده خاصی از تیم خود نمی کردند و این تیم ها فقط در حد یک نام باقی می ماندند. اما ساختار این تیم ها کمی دچار تغییر شده است تا بیشتر شبیه به تیم شوند! سازندگان سیستم کسب درجه یا همان Level را برای تیم ها به وجود آورده اند که در واقع فقط با همکاری بازیبازهای موجود در آن تیم می توان درجه تیم را بالا برد.

این کار را می توان با انجام ماموریت ها به صورت دسته جمعی، انجام دادن سیاهچاله های مختلف به صورتی که از 5 نفر حداقل 4 نفر از تیم مورد نظر حضور داشته باشند، انجام Raidها به صورت دسته جمعی و بسیاری از موارد دیگر که می توان با انجام دادن آن ها سطح تیم را ارتقا داد. اما این ارتقای سطح به چه دردی می خورد؟ اینجاست که سیستم Perk معرفی می شود.
بعد از ارتقای تیم به سطح جدید یک Perk جدید آزاد می شود که قابلیت جدیدی را برای تیم به ارمغان می آورد. به عنوان مثال یک Perk می تواند مقدار قیمت آیتم های مختلف را برای اعضای تیم کاهش دهد، می تواند میزان سرعت حرکت را افزایش دهد، می تواند قابلیت های جدیدی برای انجام Raidهای به صورت دسته جمعی در اختیار تیم قرار دهد و بسیاری از موارد دیگر که می تواند حس درون یک تیم بودن را افزایش دهد.

تعداد این Perkها 25 عدد به اندازه تعداد Levelهایی است که یک تیم می تواند کسب کند. وجود این سیستم حس همکاری را در بازی افزایش داده است و بسیاری از بازیبازها برای رسیدن به قابلیت های جدید با اعضای تیم خود رابطه برقرار می کنند تا بتوانند با انجام ماموریت ها و سیاهچاله ها و Raidها به قابلیت های جدیدی دست یابند.

وقتی همه چیز تغییر می کند

تغییرات زیادی در قسمت های مختلف WoW رخ داده است. مهم ترین نکته تغییراتی است که در سیاه چاله ها (Dungeon) ایجاد شده است. بر خلاف گذشته اکثر ماموریت ها در قسمت ورودی سیاه چاله وجود دارند. نقشه های سیاه چاله ها نیز به خوبی طراحی شده اند و Bossهای مختلف به خوبی بر روی نقشه نمایش داده می شود. تعدادی سیاه چاله ها جدید هم در مرتبه های پایین طراحی شده اند که می تواند به هیجان بازی بی افزاید و آن را از تکراری شدن نجات دهد. Raidها و سیاه چاله های جدید در حال حاضر کمی سخت به نظر می رسد و نیاز به هماهنگی در آن ها به خوبی مشاهده می شود.

این مورد نه تنها باعث ناراضی شدن بازیباز نمی شود بلکه بازیباز تلاش می کند با هماهنگ تر شدن و قوی کردن شخصیت خود بتواند قسمت های جدید بازی را نیز تا انتها تجربه کند و از آیتم های جدید در بازی بهره ببرد. قسمت های جدیدی نیز در آزراث اضافه شده اند که بیشتر مربوط به مرتبه های بالا است. اما طراحی این مناطق بسیاری عالی و بی نقص انجام شده است و با ورود به این مناطق هیچ وقت احساس نمی کنید که این مناطق بعد از 6 سال به بازی اصلی اضافه شده اند. رابط کاربری بازی نیز دچار تغییرات شده اند. رابط کاربری بازی نیز دچار تغییرات مختصر و مفیدی شده است.

به صورتی که Spell book کاملاً دچار تغییر شده است و می تواند به بازیباز نشان دهد که در Buildهای مختلف در چه سطحی و چه قابلیتی به دست می آید که می تواند پیش نمایش جالبی از قدرت های آینده به بازیباز بدهد که ایده بسیار جالبی به نظر می رسد. صفحات تخصص (Profession) و Guild هم دچار تغییراتی شده اند که بیشتر مربوط به ظاهر آنها می شود.

قسمت تخصص ها تغییر خاصی در ایده کلی نداشته اند و فقط یک تخصص جانبی با نام Archaeology به بازی اضافه شده است که بیشتر در مورد تاریخ است. این تخصص چندان جالب به نظر نمی رسد و بیشتر برای کسانی که از سر بیکاری در دنیای آزراث سرگردان می چرخند مناسب است. اما این تخصص پاداش های جالبی در اختیار بازیباز قرار می دهد که معمولاً یافتن نمونه همسان آن بسیار سخت و یا بسیار گران قیمت است.

این پاداش ها می تواند Mountهای جدید لباس ها یا حتی زره های جدید باشد. در هر صورت این تخصص نیز مانند تخصص های جانبی دیگر بیشتر زمانی به کار می آید که بازیباز حوصله و وقت آزاد برای جستجو در دنیای بازی را داشته باشد.
یکی از نکات جدید و جالب بازی قابلیت استفاده از Flying Mountها در آزراث است که کار را برای بسیاری از بازیبازها راحت می کند. قبلاً استفاده از Flying Mountها فقط مختص Outland و Northrend بود.

گرافیک بازی بعد از گذشت سال ها با توجه به تغییرات و پیشرفت های کوچکی که سازندگان در آن ایجاد کرده اند چشم نواز است. در قسمت صداگذاری هم مانند همیشه موسیقی متن بازی یک شاهکار به تمام معنا است. 17 قطعه موسیقی جدید برای Cataclysm نواخته شده است که از هر نظر با جو بازی همخوانی دارد. صداپیشگی شخصیت های مهم داستانی هم به بهترین شکل ممکن انجام شده است. در نگاه کلی Cataclysm از بسته الحاقی گذشته، یعنی Wrath of the lich king در بسیاری از موارد موفق تر ظاهر شده و تغییرات مثبت فراوانی که در جای جای بازی دیده می شود.

برخلاف همیشه این بار تغییرات زیادی در سطوح پایین بازی نیز به وجود آمده است که بعضی از آن ها سال ها دست نخورده باقی مانده بودند. وجود دو نژاد جدید نیز می تواند دلیل خوبی برای شروع دوباره باشد و سازندگان نیز با انجام تغییرات بسیار زیاد در بازی کاری کرده اند که انتخاب یک نژاد جدید تجربه تقریباً متفاوت نسبت به قبل باشد. تغییرات عمده در مأموریت ها و حالت زنجیره ای جدیدی که به آن ها اضافه شده است می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. تغییرات مناطق مختلف و در کنار آن انتخاب یکی از شخصیت های تأثیرگذار در دنیای وارکرفت برای خط اصلی داستانی، بازی را بسیار جذاب کرده است. وجود مناطق جدید و سیاه چاله ها و Raidهای جدید بهانه خوبی برای تجربه Cataclysm به شمار می رود.

 

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها