آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

به دنیای World Of Warcraft خوش آمدید

 

حدود ده سال از جنگی که میان نیرو های شیطانی و نیرو های خوب در گرفته بود می گذرد، جنگی که نیرو های شیطانی به راه انداته بودند و می خواستند شهر انسان ها یعنی Azeroth را نابود کنند.

اما با اتحاد انسان ها و Elf ها و حتی گروهی از orc ها به نام Tauran جنگ به نفع نیرو های متحد و خوب تمام شد.اما این پایان جنگ نبود.طبل های جنگ باز هم به صدا در آمد و جنگ دیگری آغاز شد اما این بار تنها انسان ها در خطر نبودند بلکه همه در خطر بودند و باید در این جنگ شرکت می کردند تا بتوانند دنیای خود را نجات دهند و به مقاصد خود برسند.

حرفهای بالا مقدمه بود برای بازی.معمولا بازیهای نقش افرینی با انتخاب و ساختن یه کاراکتر سعی میکنید با وقت گذاشتن روی اون قویترش کنید! و معمولا با انتخاب یک نژاد و انتخاب کلاس موجود که توی اکثر این نوع بازیها یکسان هست بازی رو شروع میکنید!

اما ما در wow دو گروه داریم Alliance ها و Horde ها که همیشه در حال جنگند! که هر کدومشون نژادهای خاص خودشون رو دارند!

   Alliance

Human

Night Elves

Dwarves

Gnomes

Draenei

   Horde 

Orcs

Tauren

Undead

Trolls

Blood Elves

تمامی نژاد ها هم دارای زن و مرد می باشند ، که شما بسته به سلیقه خودتون می تونید کاراکتر مورد نظر خودتون رو بسازید.

متاسفانه گستردگی بازی ورلد اوف وارکرافت به حدی بالاست که نه در دو یا سه مقاله که در صد مقاله هم نمی توانم توضیح کاملی درباره ی تمامی بازی ارائه دهم. با این حال این مقاله ایست صرفا درباره ی چگونگی بازی و اینکه تازه کارها از کجا وارد شوند.

در هر حال در ابتدای امر شما با اکانت خاصی وارد بازی می شوید. بسته به نوع سرور شما ساخت اکانت تفاوت دارد. اگر سرور شما وی دی دی جی باشد که در قسمت ساخت اکانت یوزر نیم و پسورد رو می سازید و ران سرور می کنید. بعد از چند دقیقه برنامه ی نوهک کامل می شود. وقتی به جمله ی ریهیش ورد رسید آیکان بازی را فشار دهید و وارد شوید.

یوزر نیم و پسورد را وارد کرده و وارد سجست رلم شوید. اگر از وی دی دی جی سرور استفاده می کنید همان رلم پیش فرض را قبول کنید. در غیر این صورت به راهنمای پکیج سی دی تان مراجعه کنید. وقتی وارد رلم یا سرزمین اصلی سرور شدید دکمه ی فرمان کوچکی در پایین رلم شما هست که عنوان آن ساخت یک کاراکتر جدید هست.

کاراکتر ها شخصیت هایی هستند که ما به واسطه ی آنها وارد جهان وارکرافت می شویم. با کلیک کردن روی آن دکمه ی فرمان وارد محیط ساخت کاراکتر می شوید. اگر از نسخه ی اولیه ی بازی استفاده می کنید هشت زیر گروه و اگر از نسخه ی کورسید سوزان استفاده می کنید ده زیر گروه دارید. زیر گروه ها در دو گروه اصلی قبایل و اتحاد قرار می گیرند.

 

  • زیر گروه های گروه اتحاد شامل : ((انسان ها، دورف ها، الف های شب، نوم ها و درنای ها )) هستند.
  • زیر گروه های قبایل هم شامل : ((اورک ها، آندد ها، تورن ها، ترول ها و الف های خون )) هستند.

هر کدام از این 10 نژاد قابل انتخاب هستند. هر نژاد تاریخ و داستان خاصی برای خود دارد که در گوشه ی صفحه سمت چپ مختصرا درباره ی آن توضیح داده شده است. دانستن تاریخ و سرگذشت داستان های پیشین وارکرافت در صورتی که مایل هستید به یک بازی کن حرفه ای تبدیل شوید الزامی است.

در هر حال با انتخاب هر نژاد تصویر نمونه یا پیش فرضی از کاراکتر شما ظاهر می شود. برای تغییر مشخصات کاراکتر به قسمت پایین سمت راست مراجعه کنید در این قسمت قادرین مشخصات ظاهری مانند رنگ پوست حالت چهره و نقوش روی صورت را تغییر دهید. برای تغییر جنسیت کاراکتر روی قسمت میل فیمیل کلیک کنید. با انتخاب هر یک از زیر گروه ها در زیر تصویر کاراکتر پیش فرض 4 الی 6 آیکان( در سری جدید بازی یعنی خشم لیچ کینگ احتمالا تا 8 آیکان موجود خواهد بود.) دیده می شود. به این آیکان ها اصطلاحا کلاس می گویند. هر کلاس بیان گر گستره ی وسیعی از مشخصات برای کاراکتر است. این کلاس های برای هر زیر گروه به شرح زیر است:

انسان ها: جنگجویان – پالادین ها –راهب ها– میج ها( یا جادوگران) – وارلاک ها(جادوگران سیاه) – و روگ ها (دزد ها)

دورف ها: جنگجویان – پالادین ها – شکارچیان – راهب ها – روگ ها

الف های شب: جنگجویان – دروییدها( جادوگران طبیعت ) – شکارچیان – راهب ها – روگ ها

نوم ها: جنگجویان – میج ها – وارلاک ها – روگ ها

اورک ها: جنگجویان – شامن ها – شکارچیان – وارلاک ها – روگ ها

آندد ها: جنگجویان – میج ها – راهب ها – وارلاک ها – روگ ها

تورن ها: جنگجویان – شکارچیان – شامن ها – درویید ها

ترول ها: جنگجویان – شکارچیان – راهبان – میج ها – شامن ها – روگ ها

هر کلاس ضعف ها و قدرت های به خصوص خود را دارند و هر کدام مناسب نژاد خاصی هستند که به نیرو های پیش فرض نژاد وابسته است. چون کلاس ها یکی از مهم ترین فاکتور های بازی هستند درباره ی هر یک جداگانه توضیح می دهیم. اما در ابتدا به شرح سه قدرت اصلی می پردازیم که قدرت های کاراکتر ها در آن ها نهفته است.

 

  • ریج فیوری: ریج فیوری یا قدرت ریج قدرت خشم است که مختص کلاس جنگجویان می باشد. قدرت خشم در طی نبرد بدست می آید و در ابتدا و حالت عادی صفر است.
  • نیروی مانا: نیروی مانا یا انرژی جادویی نیروییست مختص کلاس های راهب – شکارچی – میج – وارلاک – شامن – درویید – پالادین است. این قدرت به صورت پیش رفت کامل است و در صورت از دست رفتن خود به خود بازیابی می شود.
  • انرژی درونی: انرژی درونی قدرتیست مختص روگ ها که به صورت پیش فرض کامل است و خود به خود بازیابی می شود.

تفاوت کلاس ها فقط در تفاوت در قدرت های اصلی شان خلاصه نمی شود. تفاوت ها در بین کلاس های مختلف به حدی بالاست که هر کلاس واقعا منحصر به فرد است. از دیگر تفاوت های کلاس ها اسلحه هایی است که به شکل پیش فرض قابلیت استفاده از آن را دارند. دیگر از تفاوت ها سه رشته ی اصلی کلاس شان و سوم لباس هایی است که قادر به پوشیدن آن ها هستند.

 

توضیح کلاس ها:

  • جنگجویان: عده ای از جنگجویان وارکرافت به جای محافظت از شهر هایشان و شرکت در نبرهای حماسی پای در جاده های پر خطر جهان وارکرافت می گذارند و در پی ماجراجویی می روند. در پی قدرت ثروت و شهرت! در هر حال کلاس جنگجو ساده و پر قدرت است و متناسب برای گیمر هایی که به تازگی وارد جهان وارکرافت شده اند. زیرا که قدرت پایه ی ایشان ریج فیوری است که ساده ترین نوع قدرت است. از برتری های این کلاس قدرت بالا و استفاده از اسلحه های سنگین و عنواع ابزار جنگی و البته پوشیدن هر سه نوع لباس و بدست گرفتن سپر می باشد. سه رشته ی اصلی کلاس جنگجویان فیوری دیفنسیو و بتل استنس های متفاوت می باشد. جنگجویان خط حمله ی اصلی در بازی های گروهی هستند و از قدرت و مهارت آنها در به کارگیری سلاح سنگین به خوبی می توان در خط مقدم استفاده کرد.

 

  • شکارچیان: شکارچیان ماجراجویانی هستند که به قصد شکار هیولاهای باستانی و مشهور پای در جاده می گذارند. همگی تیز پا باهوش و استاد در پنهان شدن و بسیار صبور اند. کلاس شکارچی را باید دومین کلاس از نظر راحتی استفاده دانست. هر چند یک بازی کن حرفه ای می داند استاد شدن در شکار و ماهر شدن در هر سه رشته ی کلاس شکارچی بسیار سخت است. از مهم ترین ویژگی های کلاس شکارچی قابلیت استفاده از تیر و کمان و در مورد دورف ها قابلیت استفاده از تفنگ های سر پر و کمان های زنبوری است. اسلحه های این کلاس عبارت اند از تبر یک دست و خنجر یک دست.

این کلاس قادر است از لباس های چرمی و پوستینی و همین طور پارچه ای استفاده کند ولی قابلیت استفاده از زره های سنگین و سپر را ندارد. دومین ویژگی منحصر به فرد این گروه قابلیت دست آموز کردن حیوانات وحشی چون خرس ها گرگ ها و گربه سانان است. سه رشته ی اصلی کلاس شکارچی عبارت اند از رام کردن حیوانات زنده ماندن در وحش و مهارت در تیر اندازی. نیروی پایه ی شکارچیان انرژی جادویی مانا است. شکارچیان به علت قابلیت استفاده از تیر و کمان و تله گذاری بسیار محبوب هستند و از آنها می توان در خط دوم دفاع جایی که می توانند با خیال راحت تیر اندازی کنند استفاده کرد.

 

  • روگ ها: روگ ها دزدانی هستند که به خدمت حکومت درآمده اند و به مردم خود از طریق جاسوسی کردن در کار دشمنان و دستبرد زدن به دشمن کمک می کنند. روگ ها در هنر نامرئی شدن استاد هستند و از مهارت های آنها می توان هنر ساختن سموم و هنر باز کردن قفل ها را نام برد. نیروی پایه ی روگ ها انرژی درون است.

روگ ها در سه رشته ی پنهان کاری قتل و دزدی قادر به پیش رفت هستند. اصلحه ی اصلی دزد ها خنجر های کوتاه است اما دزد ها قادر اند از عنواع اسلحه های پرتابی نیز استفاده کنند. دزد ها به علت نیاز به سرعت و پنهان کاری لباس های سبک چرمی و پوستی می پوشند و از سپر استفاده نمی کنند. روگ ها کمتر در بازی گروهی کار برد دارند اما به هنگام ماجراجویی و شکار گنج و حتی برای جاسوسی در خطوط دشمن می توان روی مهارت های آنها حساب کرد. اما در نبرد بهتر است روی آنها حساب نکنید و بهتر است در خط دوم حمله یا خط اول دفاع و جلوی شکارچیان قرار گیرند.

 

  • پالادین ها: یا جنگجویان مقدس گروهی از دورف ها و انسان های باقی مانده از امپراطوری لرداوران اند که پیروان راه نور و آتش مقدس شمرده می شوند. بزرگ ترین خصم ایشان آندد ها هستند که پالادین ها با بهره گیری از آتش مقدس خود به مبارزه علیه ایشان می پردازند. تقریبا کلاس پالادین و جنگجو تفاوتی با یک دیگر ندارند چون هم از سلاح و هم از لباس مشابه استفاده می کنند. تنها تفاوت عمده ی این دو کلاس در انرژی پایه و رشته های آنهاست.

انرژی پایه ی پالادین ها مانا و سه رشته ی اصلی آنها نیروی شفا قدرت دفاع جمعی و قدرت فیوری یا استنس اگرسیو می باشد. پالادین ها به علت جادو های دفاعی و قدرت بخش و همچنین قابلیت شفا دهندگی در بازی گروهی از جایگاه بالایی برخوردارند و از آنها می توان به عنوان یار کمکی و حتی سازمان دهنده ی دفاع و حمله استفاده کرد.

 

  • میج ها: جادوگران المنتالیستی که قدرت خود را از توئیستینگ ندر و فضای بی انتهای پشت ستارگان می گیرند. کلاس میج یکی از پیشرفته ترین کلاس های وارکرافت است که به گیمر های متوسط رو به بالا توصیه می شود. در تواریخ وارکرافت آمده که میج های ماجراجو معمولا از دالاران و کیرین تور به دور بوده اند و خودشان به تعلیم قدرت های جادوییشان در مبارزه با نیرو های جادویی موجود در جهان می پردازند. میج ها که از قدرت مند ترین کلاس های جادویی به شمار می روند در سه رشته قابلیت پیش رفت دارند. آتش یخ و راز های ماورا. نیروی پایه ی کلاس میج انرژی ماناست. لباس مورد استفاده ی میج ها فقط پارچه ای و معمولا به شکل ردا های بلند می باشد.

میج ها قادرند از چوبدست های بلند و چوبه های جادو استفاده کنند. یکی از مهم ترین قابلیت های میج ها باز کردن پرتال به شهر های مرکزی مختلف از جمله ستورم ویند- آیرون فرج- دارناسوس- اوروگریمار-مولگور-آندرسیتی و موون گلید است. میج ها در مبارزات قدرتمند ترین کلاس هستند و در بازی گروهی می توان از آنها به عنوان نیروی حمله ی اصلی یا هسته ی اصلی دفاعی بهره برد جایی که با خیال راحت گلوله های انرژی و آتش را بر سر دشمنان خود فرود می آورند.

 

  • راهب ها: راهب ها رابط مردم خود با جهان ارواح هستند و حافظ دنیای زندگان از شر ارواح خبیث و اهریمنان. راهب ها شباهت زیادی به پالادین ها دارند و تنها تفاوت این دو کلاس در این است که قدرت های حمله ای راهب ها بیشتر است بر خلاف پالادین ها که قدرت های دفاعی بیشتری دارند. سه رشته ی اصلی این کلاس عبارت است از قدرت های شفا دهنده قدرت های کنترل ذهن و قدرت های حمله. نیروی پایه ی این کلاس انرژی مانا است. راهب ها یا همان پریست ها قادرند از لباس های پارچه ای استفاده کنند و اسلحه ی قالب ایشان گرز یک دست است. منحصر به فرد ترین قدرت راهب ها توانایی کنترل ذهن دیگران و دیدن از طریق چشم آنهاست. حیوان دست آموز ویژه ی راهب ها جغد ها هستند. پریست ها جنگجویان خوبی هستند و می توان از آنها به خاطر قدرت های ترمیمی شان به عنوان نیروی کمکی و حتی خط دوم حمله استفاده برد.

 

  • وارلاک ها: یا جادوگران سیاه که قدرت جادویی خود را صرف کنترل اهریمنان و برده کردن آنها می کنند. این عده به خاطر قدرت های واقعا استثنایی خود از طرف نژاد خود هم محترم و هم طرد شده اند. بنابراین از قدیم گفته اند راه وارلاک ها راه تنهاییست. یا با همدیگر یا با هیچ کس دیگر. وارلاک ها هم چون میج ها از انرژی پایه ی مانا استفاده می کنند. سه رشته ی اصلی ایشان دیمنولوژی ویرانی یا دیستراکشن و نیروهای ضمیمه می باشد.

وارلاک ها از خنجر های کوتاه و لباس های پارچه ای استفاده می کنند. قدرت اصلی وارلاک ها در ظاهر کردن اهریمن هاست. اهریمن ظاهر شده مثل حیوان دست آموز شما رفتار می کند و از دستورات شما پیروی می کند. وارلاک ها می توانند به اهریمن های خود قدرت ها و جادوهای تازه یاد دهند. دیگر از قدرت های وارلاک ها ظاهر کردن اسب های آتشین است که وارلاک روی آن می نشیند و از آن مانند اسب های عادی استفاده می کند تنها تفاوت آن غیر از شکل جهنمی اش تفاوت در سرعت است که سرعت اسب های آتشین نصف اسب های عادیست.

وارلاک ها نیرو های قدرتمندی هستند که از آنها و اهریمن هایشان می توان در خط مقدم و یا خط دوم دفاعی استفاده کرد جایی که می توانند انرژی و نیروی حریف را از درون آن بیرون بکشند یا با گلوله های آتش و سایه نابودشان کنند.

 

  • درویید ها: مردمان جنگل و جادوگرانی هستند که نیروهای طبیعت را برای نابودی دشمنان خود و حفظ و بارور کردن طبیعت به کار می برند. سه رشته ی اصلی آنها تبدیل ماهیت خشم طبیعت و قدرت باز پروری می باشد. اسلحه ی ایشان چوبدست بلند و خنجر کوتاه است و از لباس های پارچه ای استفاده می کنند. انرژی پایه ی درویید ها مانا است. منحصر به فرد ترین قدرت درویید ها تبدیل شدن به حیواناتی چون خرس ماهی و گربه سانان است. درویید ها بسیار قدرتمند هستند و از آنها می توان در حالت تغییر شکل در خط مقدم و در حالت عادی در خط حمله ی دوم استفاده کرد.

 

  • شمن ها: شمن ها شکل دیگری از راهب ها هستند که مختص گروه قبایل می باشند، ارتباط آنها با طبیعت قوی است و از این ارتباط در جهت حفظ مردم خود بهره می برند. سه رشته ی اصلی آنها اسنس های طبیعت قدرت باز پروری و خشم طبیعت می باشد. مانا انرژی پایه ی آنهاست و اسلحه و لباسی مشابه درویید ها دارند، شمن ها هم مانند درویید ها قدرت های طبیعی دارند ولی مانند آنها نمی توانند از قدرت های حمله ی مستقیم استفاده کنند. از این رو بهترین جا برای آنها در خط دوم و یا هسته ی مرکزی دفاع می باشد. جایی که اسنس های طبیعت را به کار می گیرند تا دشمنان را نابود کنند و همگروه های خود را شفا دهند.

بدین ترتیب شما یکی از 9 کلاس را انتخاب می کنید و در قسمت وارد کردن نام نامی را وارد می کنید، همچنین می توانید از نام هایی که در حافظه ی بازی ذخیره شده است با فشار دکمه ی رندومایزیشن که در پایین تکست نام گذاشته شده است استفاده کنید، بدین ترتیب ساخت کاراکتر به پایان می رسد. پس از اتمام این مراحل و وارد کردن کاراکتر به لیست خود به لیست کاراکتر بر می گردید و کاراکتر مورد نظر خود را انتخاب کرده دکمه ی ورود به جهان را فشار می دهید.

وارد دنیای وارکرفت شدید! در ابتدا بسته به زیر گروه انتخابی شما دموی کوتاهی درباره ی تاریخ نژاد انتخابی شما پخش می شود که به شرح زیر است:

 

  • انسان ها: نژاد انسان ها مغرور و قدرتمند است و امراطوری های ایشان روزگاری از ازوراث تا لرداوران کشیده شده بود. اما با حمله ی آندد ها امراطوری های شمالی نابود شدند و از آنها جز سایه ای باقی نماند. در عوض پادشاهی استورم ویند که در زمان اولین حمله ی اورک ها نابود شده بود بار دیگر بازسازی شده و حالا تنها پایگاه انسانها در ازوراث به شمار می رود. فعلا پادشاه ازوراث در سفر به سر می رود و دفاع از استورم ویند بدست مردم آن افتاده است. وظیفه ی شما به عنوان یک عضو از این جامعه این است که به نیرو های اتحاد بپیوندید و در دفاع از استورم ویند شرکت کنید. بدین ترتیب اگر شما زیر گروه انسان ها را انتخاب کرده باشید با اتمام دمو خود را در حیاط نورث شایر ابی می یابید.

 

  • دورف ها: سالیان بسیاری دورف ها فقط در جستجوی گوهر ها و فلزات اعماق زمین را می کندند و با مردم بیرون رفت و آمدی نداشتند اما حمله ی اورک ها و سقوط اولیه ی آیرون فرج آنها را از غفلت بیرون آورد و امروزه پادشاه فعلی آیرون فرج یعنی منگی برنز بیرد یا همان ریش برنزی به دورف ها دستور داده در دنیای بیرون بیشتر کنکاج کنند و به نیرو های اتحاد پیوسته آنها را در نابود کردن آندد ها و نفوذ اهریمن در دنیا یاری کنند. به عنوان یک دورف سلحشور این وظیفه ی شماست که افتخار را به دورف ها باز گردانید. و به این ترتیب اگر شما زیر گروه دورف را انتخاب کرده باشید از دره ی آنویلمار وارد بازی می شوید.

 

  • نایت الف ها: نایت الف ها نژادی باستانی و قدرتمند اند که سالیان بسیاری را صرف نبرد علیه اهریمنان کرده اند و اینک پس از آخرین حمله ی ناموفق اهریمنان و سر کرده ی آنها آرکیماند الف ها مشغول باز پروری جنگل های خود و کلیمدور عزیزشان هستند. تیراندا ویسپر ویند و مالفیورن استورم ریج به کمک هم نایت الفها را سامان می دهند ولی در شدوگلن درویید ها درختی نو برای جاودانگی بر پا کردند. هر چند مالفیورن به آنها هشدار داد که طبیعت هرگز چنین کار خودخواهانه ای را تقدیس نمی کند الف ها درخت را به پا داشتند. ولی سایه ای بر شدوگلن و دارناسوس و دیگر جنگل های الفی افتاده است و آثار بازگشت اهریمنان مشهود است. به عنوان یکی از آخرین نایت الفهای باقی مانده در این جهان وظیفه ی شماست که نژاد خود را از نابودی برهانید. و بدین ترتیب با انتخاب زیر گروه نایت الفها شما از شدوگلن واقع در آلدارسیل وارد بازی می شوید.

 

  • نوم ها: هر چند سرزمین سابق نوم ها نابود و جولانگاه نوم های دیوانه گشته است اما عده ای از نوم های تبعیدی خود را به آیرون فرج رساندند و خود را در پشت دروازه های نفوذ ناپذیر آیرون فرج محصور کردند. این اتحاد بی شک به نفع هر دو طرف بود و پیشرفت هایی برای هر دو نژاد حاصل شد. در هر حال شما به عنوان یک نوم جوان بیش از هر چیز وظیفه دارید در باز پس گیری موطن اصلی خود بکوشید. وبه این ترتیب کاراکتر نوم شما در آنویلمار وارد بازی می شود.

 

  • اورک ها: تمدن اورک ها باستانی است و به سرزمینی خارج از این جهان باز می گردد. هرچند ارتباط خونی اورک ها و اهریمنان زیر سایه ی توجه ارباب ترال و مشاوران شامن او رو به بهبودیست اما به طور کامل رفع نشده است. اورک ها در شهر خود اوروگریمار همراه هم پیمانان خود ترول ها و گابلین ها زندگی می کنند و با جینا پرودمور رهبر آدمیان تبعیدی از لرداوران روابط خوبی دارند. به عنوان یک اورک ماجراجو اولین وظیفه ی شما تلاش برای نابود کردن اهریمنان و خلاصی از شر آنان است. و بدین طریق شما به عنوان یک اورک از دن وارد بازی میشوید.

 

  • آندد ها: آندد های فورسیکن دسته ای از آندد ها هستند که از زیر نفوذ پر قدرت لیچ کینگ یا همان نرزول اورک سابق رها شده اند و تحت فرماندهی بنشی سیلواناس و دردلرد واریماتراس در ویرانه های پایتخت لرداوران زندگی می کنند هر چند به ظاهر با قبایل دوستی دارند ولی در واقع نسبت به هیچ دسته و گروهی جز خودشان تعلق خاطر یا وفاداری واقعی قائل نیستند و هر کس را که بخواهد آنها را مانند حیوانات وحشی شکار کند می کشند و یا حد اقل در حال تلاش برای آزادی می میرند. آندد های فورسیکن هر چند با اتحاد جنگی ندارند اما از آنها بی زارند و به مبارزه علیه آنها می پردازند.

 

  • تورن ها: مردم باستانی تورن از سالیان بسیار پیش از این در دشت های وسیع کلیمدور به صورت قبیله ای زندگی می کردند. دشمن اصلی ایشان سنتار ها بودند که به علت کثرت و سرعت عرصه را بر تورن ها تنگ گردانیده بودند. اما اورک ها به کمک تورن ها آمدند و سنتار ها را عقب راندند و زمین های چمنی مولگور را به تورن ها بخشیدند تا در آ« به زندگی و ستایش مادر زمین بپردازند و بدین ترتیب زندگی تورن ها در دشت های ملگور زیر نظر کرین بلادهوف و فرزندان او آغاز شد. به عنوان یک تورن آزاد شما باید در حفاظت قبیله بکوشید و به دوستان اورک و ترول خود وفادار باشید. پس از نخستین شهر تورن ها وارد شوید!

 

  • ترول ها: ترول ها در ابتدا به شکل قبایلی متعدد از شمال در نورثرند گرفته تا جنوب در بوتی بی پراکنده بودند اما جنگ های متعدد و شکست های پیاپی آنها را تا مرز انقراض پیش برد. در این حین عده ای از ترول های قبیله ی دارک اسپیر به خدمت قبایل اورکی درآمدند و با ترال هم پیمان شدند و در سواحل دوریتار سرزمین نو بنیاد قبایل و در نزدیکی جزایر اکو ساکن شدند. به عنوان یکی از جوانا قبیله هدف شما باید سربلندی قبیله و نابودی وودووی سیاه باشد. و به این ترتیب ترول شما از دن وارد بازی می شود.

در ابتدای ورود به دنیای وارکرفت قسمت راهنمای انگلیسی بازی فعال می شود و شما با کمک گرفتن از آن می توانید به بازی بپردازید. اما قبل از هر چیز بگذارید به ریز نکات بازی بپردازیم. اگر به پایین صفحه ی بازی توجه کنید یک تسک بار را مشاهده می کنید که آیکان های ریزی بر روی آن مشخص شده است. از چپ به راست این آیکان ها به شرح زیر هستند:

 

  • کوله پشتی: کوله پشتی شما یک کم حفظه برای نگهداری اشیا مختلف از جمله غذا سنگ تلپورت سلاح و لباس است. اگر روی کوله ی خود کلیک کنید یک فضای کوچک مستطیلی 20 خانه ای مشاهده می کنید که در آن بسته به نژاد کاراکتر شما مقداری غذا آب و میوه و همچنین یک سنگ سپید و یک بسته ی سفید با روبان سرخ دیده می شود. در صورتی که شکارچی یا همان هانتر باشید در کیف شما یک مقدار تیر یک تیردان و یک کمان هم دیده می شود. اگر روگ یا جنگجو هستید هم مقداری خنجر یا تبر پرتابی در کیف شما گذاشته شده است. آیکان های کناری چهار جای کیف خالی هستند که اگر شما بخواهید می توانید با خریدن کیف کمری یا کیسه های اضافی این جاهای خالی را پر کنید.

کیف ها چندین نوع هستند و از چهار قسمتی تا دوازده قسمتی یافت می شوند. به چهار روش می توان یک کیف بدست آورد. اول کشتن صاحب کیف و بر داشتن آن دوم دزدیدن کیف سوم ساختن کیف و چهارم خریدن آن. در زیر کوله پشتی شما نوار کوچکی به چشم می خورد که تعداد سکه های مسی نقره ای و طلای شما را مشخص می کند. هر صد سکه ی مس یک سکه ی نقره و هر صد سکه ی نقره یک سکه ی طلاست.

 

  • نوار کنترل سرور: که در صورتی که سرور شما به خوبی و در زمان مناسب پاسخ دهد سبز و در غیر این صورت زرد یا سرخ است.

 

  • علامت سوال: برای تبادل اطلاعات و یا سرچ کردن به دنبال موضوعات خاص بازی به کار می رود.

 

  • کامپیوتر: برای ورود به منوی اسکیپ بازی به کار می رود. در منوی بازی شما می توانید آپشن را تغییر دهید کاراکتر را لوگ اوت کنید و به نوار انتخاب کاراکتر باز گردید یا به طور کامل از بازی خارج شوید.

 

کره ی زمین: برای بالا آوردن نقشه ی دنیای وارکرافت. (طرز استفاده از نقشه جلو تر توضیح داده شده است.)

 

  • علامت تعجب: برای بازی آنلاین کاربرد دارد. با آن به اشخاص مختلف اطلاع می دهید.

 

  • جام طلایی: لیست کوئست ها وضعیت دشواری آنها و تکمیل یا عدم تکمیل آنها را مشخص می کند. با فشار دادن این آیکان منوی نسبتا بزرگی برای شما باز می شود که در آن می توانید کوئست ها یا ماموریت های خود را مدیریت کنید آنها را حذف کنید یا درباره ی آنها و وضعیت دشواریشان اطلاعاتی کسب کنید.

 

  • تیر سرخ: علامت منوی تلنت پوینت است. شما در این منو می توانید پیشرفت در هر یک از سه رشته ی کاراکتر خود را مدیریت کنید.

 

  • کتاب اسپل ها: کتاب اسپل کتابی است که حاوی قدرت ها و جادو ها و توانایی های شما می باشد و چهار قسمت دارد. قسمت جنرال یا عمومی که شامل توانایی های ذاتی و نژادی شما و همچنین شغل های شماست. و همچنین سه رشته ی اصلی کلاس شما.

 

  • صورتک کوچک کاراکتر: با فشار دادن این دکمه وارد طرح کلی بدن خود می شوید و منویی شبیه به منوی آناتومی برای شما گشوده می شود. این منو منوی مدیریت کاراکتر شماست و حاوی اطلاعات بسیار مهم و مفیدی در رابطه با کاراکتر شماست. از جمله اجزای این منو سیستم مدیریت ظاهری کاراکتر است. ظاهر کاراکتر شما شامل تمامی لباس هایی که می پوشد و اسلحه هایی که استفاده می کند می باشد.

مدیریت کاراکتر بسیار آسان است و از سیستم درگ دراپ تبعیت می کند. دیگر اطلاعتی که می توانید در منوی مدیریت کاراکتر بیابید بخش کنترل مصونیت یا ریزیستنس چارت است. در این قسمت شما میزان مصونیت کاراکتر خود در برابر جادو ها پیدا می کنید. ریزیستنس های کاراکتر شما عبارت اند از مصونیت در برابر نور مصونیت دربرابر سایه مصونیت دربرابر طبیعت مصونیت دربرابر آتش و مصونیت دربرابر یخ. دومین چارت مهم در منوی مدیریت کاراکتر چارت ستات کاراکتر استت که شما در این چارت می توانید شاهد پیشرفت کاراکتر خود در قدرت های مبارزه باشید.

شجاعت چالاکی قدرت بدنی هوش و روح پنج عامل دخیل در استات کاراکتر شما هستند. با پیشرفت هر یک از این عوامل یکی از پنج نیروی مرکزی شما پیشرفت می کند.

 

  • سومین چارت منوی مدریت کاراکتر در زیر شاخه ی مدریت ظاهر چارت قدرت اسلحه است که سرعت ضربه و آسیب وارده در هر ضربه را مشخص می کند. آنچه تا بحال درباره ی منوی مدریت کاراکتر گفتیم صرفا مربوط به زیر منوی مدیریت ظاهری می باشد. زیر منو های دیگر عبارت اند از زیر منوی رپتوشن یا روابط زیر منوی مهارت یا اسکیل و زیر منوی آنر یا افتخار. در زیر منوی روابط شما سطح روابط خود را با نژاد ها و اقوام مختلف دنیای وارکرفت مدیریت می کنید. در این زیر منو شما نوع روابط خود را با دیگر نژادها تعیین می کنید. این رابطه ها می توانند دوستانه بی طرفانه یا دشمنانه باشند. همچنین شما در این منو می توانید تمامی گروه های مستقل و یا وابسته ی موجود در دنیا را مشاهده کنید.

 

  • در زیر منوی مهارت شما می توانید از میزان پیشرفت کاراکتر خود در استفاده از سلاح و همچنین شغل خود مطلع شوید. در ضمن می توانید از نوع لباس قابل استفاده برای کاراکتر و زبان کاراکتر خود مطلع شوید. در زیر منوی افتخار اگر به صورت آنلاین بازی می کنید و در صورتی که به میادین نبرد وارد می شوید می توانید پیروزی های افتخار آمیز یا شرورانه ی خود را از یک ساعت قبل تا یک ماه قبل مشاهده کنید.

 

  • نوار اسپل: نوار اسپل یک نوار در امتداد زیرین صفحه ی بازی است که در آن شما می توانید آیتم هایی را که بیش از همه مورد استفاده اند از طریق درگ درآپ قرار دهید. نوار اسپل شش تا است که یکی در زیر دیگری قرار دارد و شما با استفاده از دکمه های بالا و پایین که در گوشه ی سمت راست نوار اسپل قرار دارند آنها را فعال یا غیر فعال کنید.

 

  • نوار تجربه: نواری است درجه بندی شده در بالای نوار اسپل که میزان تجربه ی شما را به رنگ آبی ( در حالت سر حالی ) و بنفش ( در صورتی که کاراکتر خسته باشد ) نشان می دهد. هر دوره کامل شدن نوار به رتبه ی کاراکتر شما یکی اضافه می کند.

 

 

  • شرح پنج نیروی مرکزی شما:
  1. شجاعت: برای کلاس های جنگجو و پالادین این نیروی مرکزی بسیار مهم است زیرا با بالا رفتن شجاعت قدرت حمله افزایش می یابد و ضربه ها مرگ بار تر فرود می آیند. عوامل در گیر نیروی شجاعت عبارت اند از هیت پوینت و قدرت سلاح.
  2. چالاکی: مهم ترین عامل برای روگ ها و شکارچیان. با بالا رفتن چالاکی قدرت سلاح های راه دور بالا می رود سرعت ضربه زدن اضافه می شود و شانس زدن ضربه های قدرتمند و با نیروی ویران کننده افزایش می یابد.
  3. قدرت بدنی: در تمامی کلاس ها قدرت بدنی نقش حیاتی دارد زیرا هیت پوینت شما را بالا می برد و به قدرت ضربه های شما می افزاید.
  4. هوش: یا تمرکز تقریبا مهم ترین نیروی مرکزی است و هر چه بر میزان آن افزوده شود میزان مانا هم افزایش می یابد و مدت زمان بازیابی آن کاهش پیدا می کند. هر چه هوش شما بالا برود تجربه ی کسب شده توسط شما از حالت عادی به چند برابر تغییر می کند و مهارتتان در استفاده از سلاح ها افزایش می یابد.
  5. روح: آخرین نیروی مرکزی که هر چه میزان آن بیشتر باشد سرعت حرکت روح شما افزایش می یابد و همچنین مدت زمان بازیابی هیت پوینت و مانای شما کم می شود.

 

  • نکته بعدی درباره ی صورت بالا سمت راست تصویر است که صورتک شماست و کنار آن یک نوار سبز ( وبسته به کلاس شما) یک نوار آبی سرخ یا زرد وجود دارد. نوار سبز نوار هیت پوینت شماست که در صورتی که ضربه بخورید کاهش می یابد و اگر ضربه خوردید و از گیاهان دارویی معجون های هیت پوینت و یا غذااستفاده کردید بازیابی می شود.

 

  • نوار رنگی ( آبی زرد قرمز ) همان نوار مانا یا انرژی درون یا قدرت خشم شماست که با به کار بردن اسپل کاهش می یابد و به طریقی که در هر مورد قبلا گفته شد افزایش می یابد. جز اینکه نیروی مانا با نوشیدن نوشیدنی ها از جمله شراب ها شربت ها و آب و همچنین نوشیدن معجون های بازیابی مانا دوباره بازیافت می شود.

اگر دقت کنید در منتها الیه سمت راست تصویر شما علامت ریزی به چشم می خورد. این علامت بسته به گروه شما( اتحاد یا قبایل) به شکل سپر با آرم اتحاد یا سپر با آرم قبایل است. بدین ترتیب شما می توانید متحدین را از دشمنان تشخیص دهید. اما در مورد کسانی که یا بی طرف هستند و یا جز هیچ یک از دو گروه نیستند زیر تصویرشان هیچ علامتی وجود ندارد. همچنین زیر صورتک شما دایره ی کوچکی قرار دارد که بر روی آن عددی به رنگ طلایی نوشته شده است. این عدد زرد رنگ نمایانگر رتبه ی شماست که در ابتدای بازی یک است و به تدریج در طول بازی افزایش می یابد.

 

  • نکته ی قابل توجه این است که در نسخه ی اولیه ی جهان وارکرافت تا رتبه ی شصت بیشتر نمی توان بالا رفت ولی در پچ کورسید سوزان شما می توانید تا رتبه ی نود بالا بروید. هنگامی که وارد حالت حمله می شوید در گوشه ی سمت راست بالای صورتک شما آرم دو شمشیر نمایان می شود که نشانه ی ورود به کامبت مود است.

 

  • و اما نکته ی آخری که باید پیش از ورود به داستان بدانید این است که این بازی یکی از گسترده ترین بازی های تاریخ بازی های جهان است. و از آنجا که این بازی به زبان انگلیسی طراحی شده است مهم است که تسلط شما بر زبان انگلیسی در حد عالی باشد. تمام کوئست های بازی به زبان انگلیسی داده می شود شرح تمامی کارهایی که باید انجام بدهید به انگلیسی است. و در ضمن تمامی اشیا در این بازی نام به خصوصی دارند که لازم است حتما همه ی آنها را بلد باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به خواسته ی خود برسید چون یکی دیگر از مهم ترین عوامل در بازی های ایفای نقش مدریت زمان است و این که در کمترین زمان ممکن به خواسته ی خود برسید.

به طور مثال اگر مایلید از ستورمویند به آیرون فرج بروید آیا بهتر است از متروی نومی استفاده کنید؟ سوار گریفین ها بشوید؟ با اسب مسافرت کنید؟ یا بهتر است پیاده سفر کنید؟

پس بنابراین مهم ترین چیز در این بازی دانستن است. دانستن این که این جهان مانند جهان های واقعی یک سری قوانین دارد که شما ملزم به یاد گیری آنها هستید. یعنی همان طور که همه جای شهر خود را کم و بیش می شناسید و با نام محله ها و قسمت های مهم شهر تان آشنا هستید باید نقشه های جهان وارکرفت را هم از بر کنید.

 

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها