آموزش World Of Warcraft

آموزش World Of Warcraft

World of warcraft Training

Our Site is The Best in This Field

جدیدترین آموزشها

انتخاب نوع دسته آموزشها

تاکتیک باس دوازده The Lich King – icc در حالت 25 نفر

 

آخرین باس Icecrown Citadel، این باس نیاز به یک play حرفه ای از طرف تک تک پلیر ها داره و اگر برای یک نفر هر نوع مشکلی پیش بیاد این مشکل به کل راید منتقل میشه و در نهایت wipe رو به دنبال داره تمامی پلیر ها میبایست بدونند کی باید کجا باشند و چکار کنند و در عین حال به صورت وحشتناکی به سرعت عمل بسیار بالایی نیاز هست و در کل استرس شدیدی از طرف همه احساس میشه.

شما تو محوطه Highlord Tirion Fordring رو میبینید که برای شروع Fight لازم هست با Highlord Tirion Fordring صحبت کنید.

 

ترکیب Raid :

  1. 2 تانک نیاز هست برای 25Man که برای کنترل Lich و Add ها به کار میره که در ادامه توضیح میدم .
  2. 6-7 Healers که باید در بالانس بودن اون برای Tank ها و Raid توجه بشه .
  3. 16-17 DPS که بالانس بودن Range و Meele اون برای raid خیلی مهم هست چون در فاز آخر بصورت وحشتناکی به بالانس بودن این دو گزینه نیاز هست که توضیح میدیم .

 

همین طور شما نیاز به کلاس هایی دارین که به خوبی بتونند Slow و Stun کنند که توضیح میدیم در ادامه.

  • فاز 1: لیچ کینگ در این فاز میبایست در انتهای زمین Frozen Throne جا داده بشه.

لیچ کینگ هر 30 ثانیه Drudge Ghoul سامون میکنه که باید Main tank اون ها رو کنترل کنه. (کوچک)

نکته: این Add ها بادمیج meele ها به راحتی از بین میرن و مشکلی از طرف این ها احساس نمیشه.

لیچ کینگ هر 35 ثانیه Shambling Horror سامون میکنه که باید Off tank اون رو کنترل کنه. (بزرگ)

نکته: این add ها هر چند ثانیه یه اسپل به سمت جلوشون میزنند میبایست OT طوری اونا رو نگه داره که راید پشت به این add باشه.

نکته: Shambling Horror باید تا آخر فاز 1 زنده بمونن تا اگر کسی Necrotic Plague گرفت بنونه اون رو remove کنه.

نکته: در حین اینکه حداقل یک Shambling Horror در فاز 1 زنده نگه داشتید میبایست HP این add رو طوری نگه دارید که وقتی میخواید وارد فاز 2 بشید هیچ گونه add زنده نباشه.

نکته: لیچ کینگ توی این فاز هر 25 ثانیه یه Debuff به نام Necrotic Plague به یک بازیکن میزنه که باعث میشه اون بازیکن 100000 shadow damge در هر 5 ثانیه برای 15 ثانیه دریافت کنه.

نکته: برای Remove کردن این Debuff بازیکن بلافاصله بعد از گرفتن Necrotic Plague باید بره نزدیک یک Shambling Horror تا Debuff رو به اون منتقل بکنه و خودش رو از شر این Debuff وحشتناک نجات بده .

 

 

  • فاز 2: وقتی HP لیچ کینگ به 70% رسید فاز 2 شروع میشه لیج به سمت مرکز محوطه میره و همون جا وایمیسه .

2.5 ثانیه بعد از این که به مرکز محوطه رسید یک تکه یخی به اطراف دایره زمین اضافه میشه و لیچ کینگ شروع میکنه به Cast کردن Remorseless Winter که در این موقع یه موج یخی به فاصله 45 yards ایجاد میشه که باید تمامی اعضای raid بیرون از محوطه باشن وگرنه 7931 frost damage در هر ثانیه بهتون برخورد میکنه این کار لیج تا 60 ثانیه ادامه داره تا فاز سوم شروع بشه .

Pain and Suffering: بعد از این که لیج Remorseless Winter رو شروع به Cast کردن کرد حالا شروع میکنه هر چند ثانیه Pain and Suffering رو به چند تا از member ها به صورت تصادفی بزنه.

این Ability حدود 4713 تا 5287 shadow damage رو به شما میزنه و 500 shadow damage هم برای 3 ثانیه به صورت debuff به شما هدیه میده .

Summon Ice Sphere: هر 6-7 ثانیه لیچ گلوله ی یخی ای در نزدیکی خودش سامون میکنه که این گلوله به طرف یکی از member ها حرکت میکنه، حرکت این گلوله بسیار آروم هست و range dps ها باید این گلوله های یخی رو قبل از رسیدن به member مشخص شده نابود کنن .

سامون Raging Spirit: هر 20 ثانیه یک بار لیچ به صورت random یک شبیه سازی از یکی از member ها انجام میده و میندازه به جون Raid، در این لحظه تانک باید این Add رو کنترل کنن و dps ها اون رو از پا در بیارن.

نکته: این Add ها هم مثل Shambling Horror ها به جلوشون Damage بدی میدن و هر کس که جلوشون باشه رو برای 5 ثانیه Silence میکنند پس تانک باید به کنار لبه ها بیاد طوری که جلوی این Add ها به سمت پرتگاه باشه.

Quake: بعد از 60 ثانیه که فاز 2 تموم شد و لیچ دست از Cast کردن Remorseless Winter برداشت شما 1.5 ثانیه فرصت دارین تا از لبه ی محوطه بیان به سمت داخل محوطه، چون لیچ کینگ اون قسمت که به دایره اضافه شده رو نابود میکنه و اگر شما تو اون قسمت باشین سقوط میکنید و …

نکته: اگر Range Dps هستین به گلوله های یخی هم توجه کنید و اگر هم meele dps فقط به Add ها.

 

 

  • فاز سوم: بعد از این که لیچ کینگ Quake رو Cast کرد و زمین دور محوطه ریخت پایین فاز 3 شروع میشه.

نکته: در این فاز دیگه Shambling Horror یا Drudge Ghoul سامون نمیشه .

سامون Val’kyr Shadowguard: لیچ کینگ هر 40-45 ثانیه 3 تا Val’kyr Shadowguard سامون میکنه.

Val’kyr Shadowguard ها کارشون این هست که یک member رو از زمین بر میدارن و به سمت اطراف سالن شروع به حرکت میکنن تا member رو پرت کنن پایین پس باید dps ها Val’kyr Shadowguard رو سری بکشن تا member ی که گرفتار شده رها بشه و برگرده به بازی همه میتونن Val’kyr Shadowguard ها رو stun یا Slow کنن .

نکته: تمام اعضای راید باید در مرکز سالن باشن در فاز 3 تا اگر گرفتار Val’kyr Shadowguard شدن فاصلشون از لبه پرتگاه دور تر باشه و dps ها زمان بیش تری برای کشتن Val’kyr Shadowguard و رها سازی شما داشته باشن.

نکته: توجه داشته باشید همه راید میبایست در مرکز دایره اما متمایل به یک جهت باشند چون Val’kyr Shadowguard ها وقتی کسی رو بلند میکند به نزدیک ترین پرتگاه میرن، در غیر این صورت ممکنه 2 Val’kyr Shadowguard به سمت راست بره و یکی دیگه با سمت چپ، که کار رو برای راید بسیار سخت میکنه.

Soul Reaper: لیچ کینگ هر 30 ثانیه این دی باف رو بر روی تانکی که target لیج هست میزنه این باف باعث میشه که تانک یک shadow damage بسیار زیادی بخوره (60000) و بعد از 5 ثانیه باف Remove میشه.

نکته: توجه داشته باشین که وقتی لیچ کینگ Soul Reaper رو cast کرد بعد از 5 ثانیه damage رو تانک میخوره پس off tank تا دید main tank این باف رو دربافت کرده باید باس رو Taunt کنه تا Soul Reaper از main tank پاک بشه و بعد دوباره main tank باس رو Taunt میکنه و به کارش ادامه میده .

Defile: لیچ کینگ هر 35 ثانیه یک بار این دی باف رو بر روی یکی از member ها میزنه وقتی member باف رو دریافت کرد بعد از 2 ثانیه زیر پاش یه دایره سیاه ایجاد میشه که هر کسی که تو دایره وارد شه میزانه قابل توجهی damage میخوره.

این دایره سیاه بعد از 30 ثانیه ناپدید میشه، این فرد فقط 2 ثانیه فرصت داره تا از بقیه دور بشه بقیه هم میبایست از اون دور بشند.

نکته: هر چقدر که پلیری بیشتر داخل این دایره سیاه رنگ باشه اندازه Defile بزرگ تر میشه محدودیتی هم نداره و ممکنه کل زمین رو پر کنه، پس مواظب باشید بزرگش نکنید!

 

 

  • فاز چهارم: بعد از این که Hp لیچ کینگ به 40% رسید فاز4 شروع میشه شبیه به فاز 2 هست با این تفاوت که ستون ها ریختن و شما جایی ندارین برین تا از Remorseless Winter در امان باشین.

نگران نباشین بعد از این که لیچ کینگ به طرف مرکز محوطه رفت تا شروع به cast کردن Remorseless Winter بشه دیوار ها برمیگردن سر جای اولشون و شما خیلی سری باید برین روی دیوارها و همه چی میشه عین فاز 2

 

 

  • فاز پنچم (فینال): بعد از 60 ثانیه که فاز 4 تموم شد دوباره لیچ کینگ Quake رو cast میکنه تا دیوارها خراب بشن، شما دوباره سری میاین به صرف داخل سالن تا پرت نشین پایین در این فاز لیچ کینگ دیگه Val’kyr Shadowguard ها رو سامون نمیکنه پس مهم نیست که همه اعضای راید در مرکز سالون جمع باشن.

Vile Spirits: لیچ کینگ هر 30 ثانیه یه گروه 10 نفره از Vile Spirits ها رو سامون میکنه این add ها بعد از 30 ثانیه که در آسمون چرخیدن میان به طرف member ها تا attack کنن.

در مدتی که Vile Spirits دارن تو آسمون میچرخند range dps ها باید اونا رو بکشن و meele dps ها باید لیچ کینگ رو بزنند برای همین بود که میگفتیم باید بین range و meele dps ها بالانس باشه چون در فاز 5 range ها فرصت نمیکنند که به لیچ کینگ attack بدند.

بهترین گزینه برای این Sprit ها Starfall – Druid و Multi shot – Hunter ها هستند.

Harvest Soul: لیچ کینگ هر 75 ثانیه این دی باف رو به یکی از member ها به صورت تصادفی میزنه .

کسی که این دی باف رو میگیره 15000 shadow damage در هر ثانیه attack میخوره (به مدت 6 ثانیه ) و هیلر ها باید به سرعت هیلش کنند، اگه هیل نشه و بمیره Frostmourne (شمشیر لیچ ) 200% قدرت میگیره، که بیشترین attack به تانک میزنه (ممکنه تانک در جا بمیره) اما اگه فرد نجات پیدا کنه و زنده بمونه، به داخل Frostmourne منتقل میشه و اثری از درگیری نمیبینه در اون مکان میبینه که Terenas Menethil II (پدر لیچ) داره با روح Warden درگیری میکنه.

شما باید سریعا کمک ترناس کنید، اگر هیلر هستید پدر لیچ کینگ رو هیل کنید و اگر DpS هستید با Warden درگیر بشید و اگر ترناس زنده موند شما هم آزاد میشید و به راید برمیگردید. نکته: وقتی کسی Harvest Soul رو دریافت کرد در اون 6 ثانیه هیچ کاری نمیتونه بکنه و به عبارتی یخ میزنه.

Fury of Frostmourne: وقتی لیچ کینگ به 10% HP رسید خیلی عصبانی میشه و با یک حرکت 100.000 shadow damage به همه میزنه و همه مرحوم میشن اما این به معنی wipe نیست، درگیری تمام شد فقط نظاره گر صحبت های لیچ کینگ باشید، Highlord Tirion Fordring که یخ زده بود یخ رو میشکونه و میاد میزنه شمشیره لیچ رو داغون میکنه بابای Arthas هم میاد به پسرش میگه که همه چی تموم شده و Arthas رو میفرسته هوا و بعد همه رو Res میکنه، و در اخر شما accept میکنید و زنده میشید تا 10% مونده رو با خیال راحت dps بدین.

 

سرور wowzone بهترین سرور world of warcraft ایران . همین حالا بازی خود را در کنار پلیرهای حرفه ای ایرانی آغاز کنید​

مطالب زیر را هم ببینید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها